برنج هاشمی

قیمت و خرید برنج شمال طارم

خرید و قیمت انواع برنج طارم درجه یک و عطری

برنج شمال طارم برنج منحصر به فردی می‌باشد این محصول در زمین‌های شالیزاری مازندران و گیلان کشت می‌شود. این محصول دانه‌های استخوانی و سفید رنگی دارد و در میان محصولات برنج حرف اول را از نظر دانه‌های سفید خوش چک رنگ و براق می‌زند.

نهبرنج شمال طارم

برنج شمال طارم واقعی

برنج شمال انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آنها برنج طارم می‌باشد انواع برنج طارم که شامل برنج طارم کشت اول و کشت دوم هستند. ممکن است در انتخاب برنج شمال طارم واقعی دچار اشتباه شوید بنابراین یژگی‌های این محصول منحصر به فرد را باید حتماً بدانید

برنج طارم دارای انه‌های قلمی و بلند و باریک است انه‌های این برنج روشن و سفید رنگ هستند. رنگ این دانه‌ها حتماً باید سفید مایل به کرم باشد و تشخیص آن ه همین سبک می‌باشد.

این نوع برنج در واقع دارای رنج‌های شکسته ه از مدل‌های سرلاشه من نیم دانه ی‌باشد هستند. هرچقدر مقدار نیم دانه و سرلاشه این برنج بیشتر باشد در واقع باید قیمت کمتری داشته باشد.

اکثر برنج‌های ایرانی دارای نیم دانه و سرلاشه هستند. که علت آن ربوط به آماده‌سازی آن در کارخانه می‌باشد.

نمونه‌های مشابه با برنج طارم هاشمی ممکن است در بازار وجود داشته باشد که بسیار دانه‌های شبیه به آن دارند اما نکته قابل توجه این است که حتماً باید ین برنج‌ها عطر برنج طارم شمال را داشته باشند تا شما بتوانید مطمئن شوید که این برنج برنج شمال طارم واقعی می‌باشد.

برنج شمال طارم

عطر و طعم برنج شمال طارم

طعم، بو و کیفیت برنج های نیم دانه با برنج طارم هاشمی هیچ فرقی ندارد. معمولا از نوع نیم دانه بدلیل ظاهر ناقص در مصارف خانگی استفاده می شود و از برنج کامل هاشمی در مجالس و مهمانی ها. به افرادی که مشکل گوارشی دارند توصیه می شود که از برنج نیم دانه هاشمی مصرف کنند. شما برای خرید برنج نیم دانه می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

با توجه به توضیحات بالا متوجه شدیم که برنج هاشمی جز باکیفیت ترین برنج های ایرانی است؛ از این رو قیمت آن بالا است. دلیل قیمت بالای آن نسبت به سایر برنج های خارجی یا ایرانی را می توان بدلیل کیفیت، بو، طعم و ارزش غذایی بالای آن دانست. در مقابل این همه ویژگی مفید پرداخت قیمت نسبتا گرانتری کاملا قابل توجیه بوده. پس در زمان خرید برنج بدانید که قیمت بیشتری که پرداخت می کنید تضمین کننده سلامت و مرغوبیت برنج شماست.

نگهداری از برنج های ایرانی از جمله طارم هاشمی کمی سخت است، زیرا برنج ایرانی مواد نگهدارنده ندارد و ممکن است دچار حمله حشره و آفات شود. مناسب ترین مکان برای نگهداری از برنج طارم هاشمی، محیط بدون رطوبت و تاریک است. محیط نم دار شرایط را برای رشد شپش و سایر افات فراهم می سازد. سعی کنید کیسه برنج را در یک محیط خشک و تاریک نگهدارید و جریان گردش هوا را فراهم سازید.

برنج شمال طارم

نگهداری از برنج شمال طارم

نگهداری از برنج طارم شمال کمی مشکل است شما حتماً بایستی این موضوع را مد نظر خود قرار دهید که برنج طارم شمال ی‌تواند در زمان نگهداری طولانی دچار شپشک شود و برای اینکه از این موضوع اجتناب شود باید حتماً ر کیسه‌های که دارای منافذ کافی برای تهویه برنج باشد استفاده شود حتماً باید کیسه‌های برنج در جای خشک و خنک و تاریک نگهداری شود.

نکته بسیار مهم دیگر این است که اگر برنج‌های قدیمی که در منزل شما وجود دارد چار شپشک شده‌اند باید حتماً از برنج‌های جدید جدا شده و در کنار هم نگهداری به هیچ وجه نشود چون احتمال اینکه ه برنج‌های جدید منتقل شوند بسیار زیاد است.

همیشه احتمال اینکه برنج‌های قدیمی دچار شپشک شوند زیاد است اصولاً رنج که یک سال تمام نگهداری می‌شود تاریخ انقضای آن ی‌گذرد و ممکن است دچار شپشک شود بنابراین سعی کنید اوه بر رعایت کردن اصول نگهداری برنج در محیط خشک و خنک و تاریک و استفاده از بسته‌بندی‌هایی که منافذ باز دارند حتماً باید برنج تا برداشت بعدی برنج مصرف شود وگرنه به احتمال زیاد دچار شپشک خواهد شد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *