برنج

صادرات برنج ایرانی طارم هاشمی مازندران به عراق

صادرات برنج ایرانی به عراق

فروش برنج طارم هاشمی صادراتی به کشور های حاشیه خلیج فارس, عراق, عربستان, ترکیه, امارات و کشورهای دیگر که متقاضی خرید برنج ایرانی با کیفیت می باشند در این مجموعه آغاز شده است بهترین و با کیفیت ترین برنج لاشه با بهترین بسته بندی و سورتینگ شده آماده برای صادرات به کشور های همسایه ایران.

قابلیت برنج شمال ایران برای صادرات به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس

صادرات برنج ایرانی به عراق

برنج ایرانی خاصه برنج شمال یکی از محصولات تولیدی در کشور است که به واقع پتانسیل خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه از قبیل ترکیه و عراق دارد.
علاوه بر آن برنج کشورهای اروپایی خواستار خرید این برنج مرغوب بوده و همچنین صادرات برنج ایرانی به چین و هند بسیار صورت می گیرد.
برنج کیفی ایرانی دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و از طرف کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

برنج طارم هاشمی برنج عالی برای صادرات به کشورهای همجوار

صادرات برنج ایرانی به عراق

برنج طارم هاشمی به دلیل خصوصیات ظاهری بسیار خوب و عطر وطعم عالی بسیار مناسب برای صادرات به کشورهای خارجی می باشد.
اما باید در نظر داشت که برنج صادراتی باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند شاخص هایی که یک برنج خوب برای صادر شدن نیازمند است داشته باشد از جمله آنها اینست که برنج صادراتی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. کاملا سورت خورده باشد و دارای خرد نباشد.
  2. برنج خالص باشد و با موارد بی کیفیت مخلوط شده نباشد.
  3. برنج تازه با عطر و بوی مطلوب باشد.
  4. برنج کیفی از قبیل برنج طارم هاشمی برای صادرات مناسب است
  5. برنج صادراتی حتما باید بسته بندی شکیل و درخور داشته باشد.
  6. بسته بندی های برنج صادراتی به گونه ای باشد که در روند صادرات محصول آسیب نبیند.
  7. برنج برای صادرات باید قیمت مناسب داشته باشد.

جایگاه صادرات برنج در بین کالاهای صادراتی 

صادرات برنج ایرانی به عراق

برنج به عنوان دومین محصول بعد از گندم که صادرات آن در کشور مان ایران بسیار رونق دارد می باشد.

استان مازندران و گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی بسیار مناسب و انواع گونه های با کیفیت برنج که در این استان ها تولید می شوند بسیار شرایط آماده و مهییا یی برای صادرات این محصول به کشور های متقاضی این محصول بی نظیر دارند.
میزان کشت برنج در ایران — رتبه اول: استان مازندران(۹۳۸۷۳۰٫۱۹) – رتبه دوم: استان گیلان(۷۴۱۲۴۱٫۹) – رتبه سوم: استان گلستان (۲۲۹۴۵۴٫۹۹) – رتبه چهارم: استان فارس (۲۲۶۲۹۶٫۷۲) از نظر میزان تولید قرار دارند .

صادرات برنج ایرانی به عراق

صادرات برنج ایرانی به عراق

 

با توجه به اینکه تولید برنج در استان مازندران و گیلان بسیار بالا بوده و ظرفیت تولید این محصول هم جوابگوی مصرف داخلی و هم صادرات را دارد به گونه ای که این محصول در کشورهای همسایه ایران نظیر عراق بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و این کشور به دلیل همجواری با ایران و هم چنین قیمت مناسب محصولات ایرانی علاقه خاصی برای وارد کردن برنج از ایران نشان می دهند.

صادرات برنج به کشور ترکیه 

صادرات برنج ایرانی به عراق

کشور ترکیه از دیرباز روابط تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است و انواع داد و ستد های تجاری در کشور ترکیه و صادرات و واردات بسیاری از محصولات بین دو کشور انجام میشده است.
کشور ترکیه با پذیرفتن قوانین گمرکی اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۶ فصل جدیدی در مراودات تجاری خود رقم زد و پیشرفت چشمگیری در کیفیت محصولات تولیدی ترک برای رقابت با اتحادیه اروپا رقم زد.
علاوه بر این کشور ایران به دلیل مسائل تحریم و تحت فشار قرار گرفتن از طریق این مسائل بسیار مناسب برای صادرات محصولات مختلف از قبیل برنج تایلندی عمده می باشد.
به دلیل اینکه کشور ترکیه می تواند رابط خوبی برای کشور ایران برای ارتباط با کشور های اروپایی بوده باشد صادرات به این کشور یا صادرات از طریق کشور ترکیه فرصت بسیار مناسبی را برای تاجران ایرانی فراهم کرده است.

صادرات برنج ایران به قطر 

صادرات برنج ایرانی به عراق

بررسی کالاهایی که از ایران به قطر صادر می شود، قطر همسایه جنوبی ایران است و ساختار اقتصادی مشابهی با ایران دارد. این دو همسایه دارای اقتصادی متکی به منابع عظیم سوختی خود هستند. براساس گزارش یک موسسه تحقیقاتی، قطری‌ها دارای بالاترین درآمد سرانه و یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری را دارند و با حداقل مشکلات فقر مواجهند. به همین دلیل تمایل مصرف کالاهایی با کیفیت بالا و لوکس در سطح جامعه بسیار بالا است.

فعالان اقتصادی, تجارت ایران با قطر را فرصتی بی نظیر می دانند و از آنجایی که کشور ایران پتانسیل بسیار خوبی در زمینه تامین مواد غذایی و محصولات کشاورزی دارد پس تولیدکنندگان محصولات غذایی و کشاورزی  به خوبی می توانند از این فرصت پیش رو برای صادرات محصولاتشان به کشور قطر استفاده نمایند.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *