برنج

خرید برنج محلی شالیزار شمال با قیمت ارزان

برنج ایرانی عمده فروشی

همیشه خرید برنج محلی که از منطقه بکر و به صورت کشاورزی سنتی انجام می شود که ارگانیک بوده و آن حال و هوای برنج محلی که خوش عطر و خوش بو است دغدغه بسیاری از ماست.
برنج محلی شمال همیشه تداعی کننده زحمت بسیار زیاد کشاورزان این منطقه می باشد که برای تولید برنج محلی تحمل می کنندتا این برنج کیسه ای تایلندی با ارزش به دست مصرف کننده برسد و از آن لذت ببرد.

نیازمندی های کشت برنج محلی مازندران

خرید برنج محلی

برنج محصولی است که از دیر باز در شمال کشور کشت می شده است علت آن نیز اینست که این محصول با آب و هوا و اقلیم این منطقه بسیار سازگار است.

مهمترین نیاز کشت برنج آب است

خرید برنج محلی

برنج محصولی است که به صورت غرقابی کشت می شود و به هیچ وجه نمی توان آن را به صورت کشت دیم به نتیجه رساند.

شمال کشور از نظر منابع آبی بسیار غنی بوده و پتانسیل بسیار خوبی برای این موضوع یعنی کشت برنج محلی شمال

در کشت برنج ده سانتی متر از ساقه برنج زیر آب است برای این موضوع خیلی مهم است که منطقه کشت برنج آب بسیار فراوانی داشته باشد, برای مثال باید حتما رودخانه, دریاچه, آب بندان یا امثال اینها در نزدیکی منطقه کشت برنج وجود داشته باشد.

کشاورزان منطقه علاوه بر این منابع آبی ممکن است از آب چاه ها هم برای این موضوع بهره بگیرند مخصوصا در زمان هایی که منابع آب برای کشت کافی نباشد و به همه زمین های کشاورزی منطقه نرسد.

معمولا در مناطق مختلف کشت و زرع برنج فردی به نام میراب وجود دارد که وظیفه اش تقسیم آب بین کشاورزان منطقه به صورت عادلانه می باشد.
این تقسیم آب از منابع آبی آب بندان یا … که در بالا ذکر شد می باشد.

باران های موسمی در فصل های مختلف در مازندران و گیلان با حجم بالا آب کافی را برای این زراعت با برکت همواره تامین می کند و کشاورزان عزیز این نعمت الهی بهره می برند.

خاک حاصل خیز

برای کشت برنج محلی خوب نیاز به خاک حاصل خیز با کیفیت و مملو از عناصر ضروری برای این امر می باشد.

خوشبختانه خاک مناطق شمال کشور مخصوصا در شهر بابل و حومه بسیار حاصل خیز و مناسب برای کشت برنج می باشد.

این موضوع دو علت بسیار مهم دارد که

  • یکی از آنها پوشش گیاهی وسیع و متنوع در سراسر این منطقه می باشد
  • و عامل دیگر تنوع گونه های جانوری و پرندگان مهاجر می باشد که کود مورد نیاز برای کشت و تولید یک برنج تایلندی امروز در بازار محلی بسیار عالی را فراهم می نماید.

پرندگان مهاجر هر ساله برای گذراندن فصلی از سال در تالاب ها و آب بندان منطقه بابل برای زندگی و شکار میگذرانند و این فرصت مغتننمی را فراهم می کند که خاک این منطقه از کود های طبیعی این جانوران بهره ببرد.
البته نا گفته نماند که زمین های کشاورزی تنها با این قبیل کود ها نمی توانند محصول کافی و مورد نیاز را تولید نمایند و البته نیاز به کود های صنعتی و … برای یک کشت با کیفیت و ممتاز نیز وجود دارد.

خرید برنج محلی

در گذشته کشت برنج برای کشاورزان بسیار سخت و دشوار بود و کشت این محصول بدون ماشین آلات کشاورزی بسیار هزینه و زحمت بسیاری داشت به طوری که کشاورزان منطقه تنها قادر بودند مقدار برنج مصرفی سالانه خود را تامین نمایند و قادر به پاسخگویی نیاز دیگر شهر ها و یا نیاز شهر و منطقه خود را نداشتند.
با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ماشین آلات کشاورزی مدرن کار کشاورزی قدری ساده تر و از زحمت کشاورزان کاسته شد و محصول برنج افزایش پیدا کرد و جوابگوی برنج مصرفی در منطقه شمال و نه تنها در منطقه شمال بلکه امروزه قابل ارسال و فروش در سراسر کشور می باشد.

مراحل کشت برنج محلی شمال

خرید برنج محلی

مراحل کشت برنج شمال در سه مرحه تقسیم میشود که از ابتدا تا انتهای آن در فصل بهار و تابستان و نهایتا تا فصل پاییز برای کشت دوم ادامه می یابد که شامل مراحل زیر است.

  • مرحله اول مرحله ایجاد خزانه برنج و نشا کاری جوانه برنج است
  • مرحله دوم مرحله نگهداری و دفع آفات و علف هرز (در اصطلاح وجین ) می باشد.
  • مرحله سوم برداشت برنج از مزرعه که با ماشین آلات مدرن کشاورزی کار بسیار ساده شده است.

مرحله اول و دوم برای کشاورزان بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و صرف هزینه و وقت زیادی می شود تا یک محصول برنج محلی با کیفیت تولید شود.

انواع برنج محلی شمال کشور

خرید برنج محلی

انواع برنج محلی در شمال کشور تنوع بسیار زیادی دارد از انواع برنج کییفی کم محصول شامل انواع برنج طارم و برنج هاشمی گرفته تا انواع پر محصول شامل: برنج فجر, ندا و شیرودی 
انواع برنج محلی شمال دارای کیفیت بسیار بالایی خصوصا برنج شهر بابل که در یک منطقه بسیار حاصل خیز از نظر کشت برنج می باشد وجود دارد.
این منطقه به دلیل داشتن یک تالاب بسیار بزرگ در منطقه غرب این شهرستان و استفاده از آب این تالاب صنعت کشاورزی این منطقه بسیار رشد خوبی داشته و کیفیت برنج محلی را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

برای خرید بهترین های برنج محلی شمال با ما تماس بگیرید

 

 

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *