برنج

خرید برنج شمال کشت اول و دوم

لیست قیمت مستقیم برنج طارم درجه یک شمال

 برای خرید برنج شمال به دنبال راهنمایی هستید؟ برنجتان کپک زد برنج شما ایرانی می‌باشد.برای خرید برنج شما

مقداری برنج را داخل شیشه ریخته، درب آن را بسته و در معرض نور خورشید بگذارید. چنانچه برنج شما کپک زد، برنج ایرانی است، در غیر این صورت شما برنج خارجی دارید.

برنج را مستقیما روی آتش قرار دهید. اگر برنج آتش گرفت و دود کرد، این برنج خارجی است. اما برنج ایرانی برشته خواهد شد.

برنج را داخل مقداری آب بریزید تا ته نشین شود. چنانچه برنج بر روی آب ماند، برنج خارجی و به تبع بی‌کیفیت است.

برنج اعلای شمال

بهترین برنج شمال کدام است؟

بهترین برنج شمال برای خرید، برنج هاشمیه. از اونجایی که طارم هاشمی مواد مضرر کمی داره، از بهترین و با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین قیمت موجود در بازار برخوردارن. کیفیت بالا، طعم و بوی فوق‌العاده و خوش پخت بودن از دلایل محبوبیتشان است. این نوع برنج به خوبی قد می‌کشه و دارای دانه‌هایی روشن و کشیده هست.

چرا خرید برنج شمال ؟

خرید برنج شمال به خاطر عطر و طعم ممتازی که داره هر خریداری رو بلافاصله بعد از اتمام به خرید مجدد تشویق می‌کنه. برنج شمال کیفیت مطلوبش رو مدیون شرایط بسیار خوب آب و هوایی، منطقه جغرافیایی و خاک حاصلخیز در مناطق شماله.

خرید برنج هاشمی را از کجا انجام دهیم؟

خرخرید مستقیم بهترین برنج شمالید برنج هاشمی در میان خریداران و فروشندگان بیشتره. این برنج امروزه در مناطق متعددی از کشور و به‌طور خاص در مناطق شمالی کشور بدست میاد. برنج هاشمی که از جمله مشهورترین انواع برنج ایرانیه، با داشتن ویژگی‌های بارزی مثل قد مناسب در کنار عطر و طعم مست کننده و نیز ارزش غذایی بالا، در سفره‌ خانواده‌های ایرانی، رستوران‌ها و شرکت‌ها پرطرفداره.

برنج راتون یا کشت دوم دونوج

برنج فروشی‌های زیادی امروزه در سراسر ایران مشغول خرید و فروش برنجن. باتوجه به تعدد این مغازه‌ها، اگه محصول باکیفیت و قیمت منصفانه می‌خواین حتما برای خرید و فروش به مراکز معتبر و قابل اطمینال مراجعه کنین. گیلانیتو جایی هست که با اطمینان خاطر میتونین خرید برنجتون انجام بدین و چقدر برامون قشنگ و پر از حس خوبه وقتی لبخند رضایتتون در مراجعه های چندمتون میبینیم : با هم زیبایی ببنیم ❤️

خرید برنج راتون چه مزیتی دارد. برای دانستن جواب این سوال ابتدا باید بدانیم که برنج راتون چیست و چه مزیتی دارد و فرق آن با برنج کشت دوم چه می باشد. قیمت برنج راتون چند است و چه تفاوتی با برنج های معمولی کشت اول و دوم دارد؟ در نهایت آیا برنج چین دوم یا راتون بهتر است یا کشت دوم؟

خرید برنج راتون

 

برنج راتون دو نوج چیست؟

نوج در اصطلاح شمالی در واقع به جوانه تازه یک گیاه گفته می شود. و برنج دو نوج یعنی اینکه برنجی که از جوانه برنج کشت اول گرفته می شود.

برنج راتون یا دو نوج در واقع بعد از برداشت کشت اول برنج و بعد از آبیاری دوباره زمین کشاورزی بدست می آید.
بعد از اینکه خرید برنج طارم برنج کشت اول برداشت شد کشاورز عزیز ساقه های برنج قبلی که تقریبا پوسیده و کاربردی ندارد می تراشد سپس شروع می کند به آبیاری زمین برداشت شده.
ریشه های برنج کشت اول هنوز در زمین وجود دارد و آماده رشد دوباره است لذا با آبیاری مجدد دوباره جوانه زذه و مجددا تبدیل به گیاه برنج می شود.
این گیاه مجدد بار داده و برنج با کیفیت راتون و یا همان دونوج را تشکیل می دهد.

خرید برنج راتون

برنج کشت دوم چیست؟

برنج کشت دوم برنجی است که زمان کشت و برداشت آن در زمان متفاوتی از کشت اول انجام می شود.
برنج کشت دوم دقیقا همان پروسه برنج کشت اول را دارد و تنها تفاوتش همان زمان کشت است البته برنج های پر محصول را هیچ موقع نمی توان به عنوان برنج کشت دوم انتخاب کرد.

خرید برنج راتون

برنج هایی که برای کشت دوم یا دونوج کشت می شود.

برنج هایی که برای کشت دوم و دو نوج انتخاب می شوند باید معیار هایی داشته باشند تا بتوانند برای کشت دوم یا دونوج انتخاب شوند.

  1. مهمترین آنها اینست که برنج گرم یا برنجی باشند که زود عمل می آیند چون زمان کشت دوم محدود می باشد و نباید کشت دوم به دوره سرمای پاییز برسد چون به برنج آسیب وارد می شود.
  2. موضوع دیگر اینست که خواهی نخواهی برنج در دوره سرمای پاییز باید کشت شود و حتی الامکان باید برنجی باشد که در برابر سرما مقاوم تر باشد.

با این تفاسیر برنج هایی که برای برنج کشت دوم و برنج هایی که دونوج کشت می شوند باید از نوع طارم, هاشمی و بینام باشند. برنج بینام در مقابل سرما بسیار مقاوم است همینطور برنج هاشمی و برنج طارم مقداری ضعف دارد.
به همین دلیل برنج بینام بسیار بیشتر برای کشت دوم استفاده می شود.
و کشاورزی که قصد دونوج گرفتن دارد بیشتر سعی می کند که برنج هاشمی بکارد تا بتواند از دو نوج آن استفاده کند.

اما چرا برنج بینام برای دو نوج استفاده نمی شود برنج بینام کشت اول خیلی قوی ندازد و بنابراین کشاورز برای اینکه هم برنج کشت اول و برنج دو نوج با کیفیت داشته باشد برنج هاشمی کشت می کند.

خرید برنج راتون

برنج راتون چه مزیتی نسبت به کشت دوم دارد؟

اما برنج دو نوج مزیت ها و سختی هایی برای کشت دارد که یکی از سختی های آن اینست که کشاورز مجبور است زمین را جهت برداشت کاملا خشک نکند تا بتواند برای کشت دونوج براحتی زمین را آبیاری کند.
اما موضوع اینجاست که وقتی زمین گل آلود باشد برداشت برنج با سختی مواجه می شود و کمباین برای برداشت برنج با مشکلات بیشتری باید برنج را برداشت کند.
گفتنی است برنج راتون با سختی هایی که برای کشت و دردسر های خاص خود که سرد شده هوا و باران های پشت سر هم که ممکن است به برنج آسیب بزند مزیت هایی هم دارد.

برای برنج راتون کود و سم پاشی بسیار کمتری نسبت به برنج کشت دوم انجام می شود بنابراین این برنج ارگانیک تر بوده و ارزش غذایی بیشتری نسبت به کشت دو دارد.
عطر و بو و طعم برنج دونوج هم نسبت به برنج کشت اول برتری داشته و پخت بسیار خوبی دارد. برنج دونوج قد و قامت خیلی خوبی داشته و بسیار خوب ری می کند.

خرید برنج راتون

قیمت برنج راتون چه تفاوتی با برنج کشت دوم دارد؟

برنج دونوج در واقع قیمتش در حدود ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ تومان از کشت دوم پایین تر است و برنج کشت دوم به دلیل اینکه عطر و بو و طعم و مزه بهتری نسبت به راتون دارد مقداری از قیمت بالاتری بر خوردار است.
اما همانطور که گفتیم برای مصرف شخصی مزیت دونوج اینست که ارگانیک بوده و ارزش غذایی بالاتری دارد.

خرید برنج راتون

خرید برنج راتون یا دو نوج

برنج دونوج را می توانید از شالیکوبی های برنج در شمال یا فروشنده های سرشناس برنج و کشاورزانی که این برنج را کشت می کنند تهیه نمایید. تشخیص برنج راتون برای هر مشتری کار ساده ای نیست. خرید این محصول که هم از لحاظ کییفیت و هم از لحاظ ارزش غذایی قابل توجه است شاید برای هر مشتری جالب باشد. ما در مجموعه باران بهترین برنج های دونوج را برای شما فراهم کرده و با قیمت مناسب دراختیار شما قرار خواهیم داد برای خرید این محصول با ما در ارتباط باشید

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *