برنج

برنج پاکستانی طبیعت قیمت

برنج پاکستانی طبیعت از برند های بسیار خوب برنج می باشد که برای همگان شناخته شده است.
شرکت برنج طبیعت اقدام به فروش برنج های پاکستانی کرده است و از بهترین برند ها به حساب می آید.

برنج پاکستانی طبیعت قیمت

تولید برنج در پاکستان

پاکستان دهمین تولیدکننده بزرگ برنج در جهان است. صادرات پاکستان بیش از ۸٪ کل تجارت برنج جهان را تشکیل می دهد.برنج یک محصول مهم در اقتصاد کشاورزی پاکستان است. در سال ۲۰۱۹ ، پاکستان ۷٫۵ میلیون تن برنج تولید کرد و دربین بزرگترین کشورهای تولیدکننده برنج در رتبه دهم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶/۲۰۱۷ ، پاکستان ۶٫۷ میلیون تن تولید برنج داشته که از این تعداد حدود ۴ میلیون تن ، عمدتا به کشورهای همسایه ، خاورمیانه و آفریقا صادر می شد. برنج در اراضی حاصلخیز منطقه سند و پنجاب رشد می کند که میلیون ها کشاورز به عنوان اصلی ترین شغل خود به کشت برنج تکیه می کنند. از معروف ترین واصلی ترین برنج های رشد یافته در پاکستان دسته باسماتی میباشد که به دلیل طعم و کیفیت آن معروف است.

برنج پاکستانبرنج پاکستانی طبیعت قیمتی مارک عالی

انواع برنج در پاکستان

برنج در پاکستان نیزبه دو دسته اصلی باسماتی و غیر باسماتی تقسیم می شود. برنج باسماتی همیشه نشان دهنده کیفیت برتر برنج کشت شده در پاکستان می باشد. برنج غیر باسماتی به دو گروه تقسیم می شود. انواع دانه بلند و دانه درشت ، انواع دانه بلند دارای طول دانه مشابه مانند باسماتی هستند اما این گونه ها غیر معطر هستند در حالی که ارقام درشت دارای طول کوتاه و عطری برای پخت و پز نیستند.
اصطلاح دیگر “برنج ترکیبی” نیز استفاده می شود ، از این گروه برای هر دو گروه برنج باسماتی و غیر باسماتی استفاده می شود. اساساً ترکیبی از گونه های خوب از دو دسته فوق در یک نوع جدیداست.

SUPER KERNEL BASMATI :
برنج Super Kernel Basmati ، که بسیار محبوب است واز آن به عنوان پادشاه برنج پاکستانی یاد میشود ،سوپر کرنل باسماتی محبوب ترین گونه برنج باسماتی از جنوب آسیا است که دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی در منطقه پنجاب پاکستان و هند است.
سوپر کرنل باسماتی در کوهپایه های هیمالیا در منطقه Punjab در جنوب آسیا پرورش یافته است. دلیل اینکه سوپر کرنل باسماتی به عنوان پادشاه برنج قلمداد می شود ، به این دلیل است که برنج منحصراً در منطقه Punjab شبه قاره رشد می کند. این واقعاً مختص حوضه های بارانی از رودخانه های راوی و چناب است که از هیمالیا به هند و پاکستان جریان می یابد.
در حالی که پاکستان سالانه بیش از ۱۵۰،۰۰۰ تن برنج سوپر کرنل باسماتی تولید می کند ، تنها ۳۰٪ از کل تولیدات بصورت محلی مصرف می شود. این تنوع برنج دارای بزرگترین بازار بین المللی است و معمولاً در جنوب تا آسیای جنوب شرقی ، شرق میانه ، آفریقا ، اروپا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد.
Super Kernel Basmati یک گرید برنج دانه بلند است که بسیار آسان برای پخت بوده ، طعم فوق العاده ای دارد و دارای رایحه ای زیبا است که آن را بی نظیر می کند. طول برنج بعد از پخت و پز دو برابر و حتی بیشتر می شود که آن هم به دلیل آب و هوای خاص و شرایط ویژه خاک هیمالیا می باشد.

BROKEN GRAN (MAX) 2.0%
MOISTURE (MAX.) 12.0%
FOREIGN GRAINS (MAX.) 0.5%
RED-STRICKED KERNELS (MAX.) 3.0%
CHALKY GRAINS(MAX.) NIL
PADDY GRAINS(MAX.) 0.1%
FOREIGN MATTERS (MAX.) 0.1%
CONTRASTING VARIETY(MAX.) 11.0%
AVERAGEGRAIN LENGTH 7.0-7.2 mm

برنج پاکستانی طبیعت قیمت

PK-386 سفید: (متوسط طول هسته = ۶،۸ میلی متر)
PK-386 گریدی از برنجهای غیر باسماتی است با قیمتهای مناسبتر به نسبت سایر گریدهای پاکستانی که معمولاً در استان پنجاب پاکستان رشد می کند. PK-386 پرمصرف ترین گرید برنج غیر باسماتی در آسیا ، آفریقا و خاورمیانه است و بازار در حال رشد در اروپا ، استرالیا و آمریکاست . با این حال ، انواع برنج parboiled PK-386 نیز طی سالها محبوبیت خاصی پیدا کرده است ، به ویژه در کشورهای اروپایی و آسیایی ، زیرا انعطاف پذیری لازم برای طبخ طیف گسترده ای از غذاهای قومی آسیایی از خاورمیانه ، تا جنوب شرقی آسیا را فراهم می کند.

BROKEN GRAIN(MAX.) 2.0%
MOISTURE (MAX.) 14.0%
FOREIGN GRAINS (MAX.) 0.2%
RED-STRICKED KERNELS (MAX.) 2.0%
CHALKY GRAINS(MAX.) 3.0%
PADDY GRAINS(MAX.) 0.2%
FOREIGN MATTERS (MAX.) 0.1%
CONTRASTING VARIETY(MAX.) 11.0%
AVERAGEGRAIN LENGTH 6,80 mm

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *