برنج

۵ روش طلایی تشخیص برنج خوب شمال

تشخیص برنج خوب شمال

تشخیص برنج خوب شمال از راه هایی که بسیار ساده هستند و ما در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد بسیار ساده است. این راه ها بسیار ساده و کاربردی هستند و شمارا  در یک خرید مطمئن و لذت بخش یاری خواهند کرد. تشخیص برنج خوب شمال ذهنیت شما را نسبت به برنج بسیار تغییر خواهد داد و کیفیت برنج واقعی شمال را درک خواهید کرد.

در واقع سلیقه خریداران برنج کیسه ای تایلندی متفاوت بوده و معیار های مختلفی دارند. همچنین برنج ایرانی هم تنوع فراوان و طعم و مزه گوناگونی دارد که می طلبد که خریداران برنج اطلاعات و دانش کافی برای یک خرید خوب و با اطمینان داشته باشند.

تشخیص برنج خوب شمال

آنچه در اینجا میخوانید!

در اینجا پنج روش تشخیص برنج خوب شمال را به صورت خلاصه برای شما معرفی می کنیم.

  1. برای فهمیدن عطر و بوی برنج مقداری از آن را در میان کف دست قرار دهید و در آن بدمید, از مقدار بوی معطری که به مشامتان می رسد می توانید آن را تشخیص دهید

  2. تفکیک برنج قدیمی از ساده خیلی دشوار نیست, برنج قدیمی سخت و سفت است در حالی که برنج تازه دارای مقداری رطوبت بوده که باعث می شود نرم تر باشد.

    می توانید با اجازه فروشنده چند دانه از آن را زیر دندان بشکنید تا سفتی و سختی آن را بفهمید.

    نشانه دیگر برنج کهنه این است که تیره تر از نوع تازه می باشد و هر چه برنج تیره تر باشد کهنه تر می باشد.

  3. برای تشخیص برنج خوب و اصیل از نوع مخلوط شده کافی است که مقداری از برنج ها را در کف دست بگیرید و به دقت به آنها نگاه کنید, برنج باید به صورت نرمال یکدست و یکرنگ و همینطور یک اندازه باشد.

    اگر جنس برنج باریگ و استخوانی است همه دانه های برنج باید اینچنین باشد, اگر برنج کهنه می خرید همه دانه ها باید به یک اندازه تیره باشند, همچنین اگر برنج دانه سالم خریداری میشود باید توجه داشت که برنج شکسته و خرد شده و پوک وجود نداشته باشد

    لازم به ذکر است که باید دقت شود که برنج کپک زده نباشد و آفت نداشته باشد.

  4. برای درک میزان چربی برنج لاشه , مقداری از آن را بین دو دست بمالید تا چربی آن را حس کنید.

  5. با وجود تعریف فروشنده این قابلمه است که از جنس محصول خبر می دهد, قبل از خرید عمده, مقدار کمی از برنج را خریداری کنید و چند بار پخت کنید هم قد و قامتش و هم خوش عطر و خوش پخت و خوش خوراک بودنش را تست کنید.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *