برنج

قیمت برنج قهوه ای خصوصیات و ارزش غذایی

قیمت برنج سبوس دار

قیمت برنج قهوه ای و برنج گلستان قرمز را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید. برنج قهوه ای دارای مواد معدنی و ویتامین های بسیاری میباشد و توصیه می شود حداقل یکبار در هفته مصرف شود. حتی مصرف روزانه آن بجای برنج سفید خالی از لطف نیست و در سبد خانوار بعضی از مشتریان همواره وجود دارد. و با توج به خواص گوناگون آن مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان سخت پسند بوده است.

قیمت برنج قهوه ای

 

برنج قهوه ای چیست؟

هر دانه برنج دارای چندین لایه است.در فرآیند تولید برنج سفید،برای افزایش زمان نگهداری برنج چندین لایه از دانه برنج برداشته می شود و با این کار از ارزش غذایی برنج تا حد زیادی کاسته می‌شود.

برای تهیه برنج قهوه‌ای تنها لایه خارجی برنج برداشته می شود و این گونه از ارزش غذایی آن چیزی کم نخواهد شد و برای همین است که خواص این نوع برنج بیشتر از برنج سفید است و مصرف آن در حال گسترش است.

برنج قهوه‌ای به دلیل دارا بودن مواد املاحی در صورت شرایط نگهداری نامناسب خیلی زود فاسد می‌شود. حداکثر زمان نگهداری این نوع برنج در شرایط مطلوب ۶ ماه است،در صورتی که برنج سفید را در شرایط مطلوب میتوان مدت زمان بیشتری (دو برابر) نگهداری کرد.

امروزه بیشتر کشورها ، به دلیل خواص زیادی که برنج قهوه ای و برنج کامفیروز بردیا  برای سلامتی انسان دارد،این نوع برنج را جایگزین برنج سفید کرده اند.در کشور ما نیز در چند سال اخیر برنج قهوه‌ای بیش از پیش مصرف میشود.

قیمت برنج قهوه ای

خواص برنج قهوه ای

  • برنج قهوه ای سرشار از منیزیم است و مصرف آن برای سلامت استخوان ها مفید است.
  • برنج قهوه ای سرشار از سلنیوم است و مصرف آن از مبتلا شدن انسان به انواع سرطان بخصوص سرطان روده جلوگیری میکند.
  • برنج قهوه ای انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی است.چون مصرف آن باعث کاهش قند خون میشود.
  • برنج قهوه ای حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و کسانی که این نوع برنج را در برنامه غذایی خود قرار داده اند،کمتر در معرض بیماریهایی مانند سکته قلبی قرار میگیرند.
  • افرادی که اضافه وزن دارند،میتوانند برنج قهوه ای را در برنامه غذایی خود قرار دهند.فیبر موجود در برنج قهوه ای باعث هضم راحت تر غذا میشود.بعلاوه مصرف این نوع برنج باعث میشود که معده حالت سیری به خود بگیرد و اینگونه مصرف آن باعث کاهش وزن میشود.

قیمت برنج قهوه ای

قیمت برنج قهوه ای

قیمت برنج قهوه ای به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله می توان به ارگانیک بودن یا نبودن و سبوس دار بودن یا نبودن آن اشاره کرد ممکن است در بازار قیمت های متفاوت وجود داشته باشد که مربوط به نوع برنج قهوه ای می باشد مثلا نوع برنج قهوه ای مربوط به هاشمی و طارم از نوع مربوط به ندا و شیرودی قیمت بالاتری دارد. مناسب ترین لایه سبوس مربوط به برنج هاشمی می باشد و از لحاظ پخت نیز آبگیری بیشتری دارد و کیقیت بهتری نسبت به سایر ارقام دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *