برنج

قیمت برنج علی کاظمی امروز۲۶ آبان ۱۳۹۹

فیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی گیلان در آبان ماه سال ۱۳۹۹ به قیمت ۳۳۵۰۰ معامله می شود البته بسته به کیفیت برنج فرق می کند برنج علی کاظمی از ارقام با کیفیت می باشد و برنج علی کاظمی در ردیف بعد از برنج هاشمی از لحاظ کیفیت قرار می گیرد. در فروشگاه باران بهترین قیمت برنج علی کاظمی ارائه می شود.قیمت برنج علی کاظمی

برنج علی کاظمی گیلان

برنج علی کاظمی رقمی اصلاح شده از ارقام محلی برنج گیلان می باشد که دارای قد کوتاهتری نسبت به ارقام برنج هاشمی و دم سیاه صدری می باشد. اگرچه به علت پخت مناسب، می تواند عطر و طعم برنج خوب را برای شما تداعی نماید.

این برنج توسط علی کاظمی در روستای شکارگوراب شهرستان فومن ترویج داده شده است. این برنج یکی از خوش خوراک ترین برنج های گیلان میباشد که نسبت به برنج هاشمی از قیمت پایین ترین برخوردار است اما کیفیت آن تا حد بسیار زیادی به برنج هاشمی نزدیک است.

این کشاورز سال ۱۳۶۰ متوجه یک چهارخوشه در مزرعه برنج بینام خود شد و تا آن زمان، چنین رقمی وجود نداشت او این خوشه ها را به عنوان تخم جو در شیشه مربا برای سال بعد نگهداری کرد.

برنجی که امروز به تحت نام علی کاظمی بفروش میرود حاصل دسترنج ۷ ساله کاشت، برداشت و پرورش این کشاورز زحمت کش میباشد. فیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی با توجه به کیفیت آن قدری پایین تر از برنج هاشمی بود ولی با توجه به این برنج بسیار حساس است کشت این محصول رفته رفته کم شد تا اینکه به مرور کمیاب شد و کشاورزان حاضر نشدند تا برنج علی کاظمی را به قیمت های قبلی بفروشند لذا این امر باعث افزایش قیمت این محصول گردید.
قیمت برنج علی کاظمی در حال حاضر هم قیمت برنج هاشمی قرار دارد و با مقدار جزیی پایین تر معامله میشود.فیمت برنج علی کاظمی

خصوصیات برنج علی کاظمی

دانه سفید رنگ نسبت به طارم دارد

از نظر عطر و طعم قوی تر  از انواع طارم است

در شالیکوبی بیشتر شکسته می شود

دانه های چاق تری نسبت به برنج طارم دارد

خوش خوراکتر و لذیذ تر نسبت به طارم می باشد.

پس از سرد شدن خشک نمی شود و نرمی و مزه خود را حفظ می کند.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *