برنج

قیمت برنج ایرانی طارم فجر نمونه شمال

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

برنج فجر یکی بی شک بهترین برنج پر محصول است که در شمال کشور کشت می شود. بی شک دانستن قیمت برنج ایرانی طارم فجر که یکی از نمونه های بسیار مناسب و با کیفیت است برای مشتریان وخریداران برنج بسیار مهم است و خرید این محصول نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

برنج فجر پر محصول

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

برنج فجر از انواع برنج پر محصول است که در شمال کشور کشت می شود.
برنج فجر بیشتر در استان مازندران و گلستان در شهر های بابل, آمل, فریدونکنار, بابلسر, جویبار کشت میشود و یکی از بهترین محصولات کشاورزی این مناطق به حساب می آید.

برنج فجر را می توان بهترین نوع از برنج پر محصول به شمار آورد چرا که ویژگی های برجسته این نوع برنج نسبت به سایر انواع برنج پر محصول آنرا به عنوان برنج پر محصول پر طرفداری شناسانده است.
بنابراین می توان برای خرید این محصول به عنوان برنجی که هم دارای کیفیت و هم دارای قیمت مناسب می باشد استفاده کرد و لذت برد.

ویژگی های برنج فجر

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

دانه های این نوع برنج حالت کریستالی و شفاف دارند که ظاهر زیباتری به دانه های این نوع برنج نسبت به سایر ارقام می دهند و به شکل شیشه ای شفاف می باشند.

شکل دانه های این نوع برنج به صورت خنجر و یا سوزنی شکل بوده و دانه آن در حالت خام به اندازه ۸ میلی متر می باشد بعد از پخت به اندازه ۳ الی ۴ میلی متر قد می کشد.

برنج فجر جزو برنج های ایرانی دانه بلند می باشد و بعد از پخت بسیار خوب ری میکند و قد و قامت خوبی بعد از پخت از خود نشان می دهد.
با توجه به اینکه بسیاری از مصرف کنندگان برنج به مسئله قد کشیدن برنج بسیار اهمیت می دهند این موضوع می تواند دلیل خو بی برای خرید این محصول باشد.

اما برنج فجر چه ویژگی های دیگری دارد که می تواند به عنوان یک برنج پر محصول نمونه از آن یاد کرد؟

برنج فجر علاوه بر اینکه قد و قامت خوبی دارد و جرو برنج های پر محصول دانه بلند است به طوری که تقریبا دو برابر دانه خام قد می کشد همینطور تنها برنج پر محصول می باشد که عطر و طعم بسیار خوبی دارد.
این موضوع در بین انواع برنج های پر محصول بسیار نادر است زیرا انوع برنج پر محصول عطر  کمی دارند اما به نسبت برنج فجر عطر خوبی دارد.

لازم به ذکر است که عطری بودن برنج فجر به اندازه برنج طارم یا هاشمی و  یا صدری و غیره نیست اما به عنوان یک برنج پر محصول با قیمت بسیار مناسبی که دارد عالی میباشد.

موضوع ترا ریخته بودن برنج فجر

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

برخی از مردم اعتقاد دارند که برنج فجر یک نوع برنج از نوع تراریخته می باشد چرا که به صورت اصلاحات ژنتیکی از ارقام دیگر پدید آمده است. بلی این ادعا درست که برنج فجر یک نوع برنج اصلاح ژنتیک شده است و برآیند چند نوع برنج دیگر است, اما کارشناسان اعتقاد دارند که این برنج به دلیل اینکه سالهای متمادی توسط کشاورزان کشت شده و بذر برنجی که در خزانه کاشت می شود از برنجی است که سالها در دل خاک رشد و نمو کرده و طبیعت تاثیرات خود را بر آن گذاشته و از حالت مصنوعی بودن در آمده است و بنابراین جای نگرانی ندارد و در سالهای نخست استفاده از این محصول شاید می توانست زیان آور باشد اما به دلایل گفته شده موضوع تراریخته بودن آن حل شده است.

قیمت برنج فجر در بازار امروز

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

آیتم های زیادی بر روی قیمت یک محصول ممکن است تاثیر بگذارند.
یکی از مهمترین آیتم هایی که بر روی قیمت محصول برنج موثرند کمیاب بودن یک محصول می باشد.
برنج  مخصوصا انواع برنج پر محصول ممکن است در برهه ای از زمان بسیار کمیاب بوده و قیمت بالاتری داشته باشد.

معمولا قیمت برنج بلا فاصله بعد از برداشت محصول به دلیل فراوانی قیمت پایین تری دارد و هر چه زمان می گذرد قیمت افزایش می یابد در این فصل و امروز که این مقاله نوشته می شود یعنی ۱۴/۱۱/۱۳۹۹ قیمت برنج کمی افزایش داشته که علت اصلی آن همان کمیاب بودن نسبت به اوایل برداشت می باشد.

قیمت برنج فجر همیشه قیمتی مناسب در بین برنج های شمال می باشد. قیمت این محصول برای فروش خرده حدودا ۲۷۰۰۰ تومان می باشد اما در فروش عمده بسته به مقدار سفارش مشتری قیمت متفاوت می باشد.

اما قیمت این محصول همیشه بسیار مقرون به صرفه است چرا که از ارقام طارم و هاشمی همیشه چند هزار تومان پایین تر می باشد.

 

مصارف برنج فجر 

قیمت برنج ایرانی طارم فجر

برنج فجر به دلیل کیفیت و قیمت بسیار مقرون به صرفه بسیار مورد علاقه رستوران ها و آشپز خانه ها می باشد چرا که پخت و کیفیت خوب مورد رضایت مشتری را فراهم می کند و از طرفی هم صرفه اقتصادی خوبی به همراه دارد.
علاوه بر آن بسیاری از ادارجات, شرکت ها و مراکز دیگر مثل بیمارستان ها از این نوع برنج برای طبخ برنج در آشپزخانه های خود استفاده می نمایند.

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *