برنج

فروش برنج لاشه عطری برای انواع مصرف

فروش برنج لاشه

فروش برنج لاشه که برای انواع مصارف کاربرد دارد اصولا برنج شکسته در اندازه های متفاوت وجود دارد. هر کدام از این اندازه ها می توانند در طبخ غذای خاصی مورد استفاده قرار گیرند ما در این مجموعه سعی بر این داریم انواع برنج لاشه را با موارد استفاده آن برای شما معرفی کنیم.

فروش برنج لاشه

تعریف برنج لاشه

برنج لاشه یا نیم دانه از شکسته شدن دانه برنج کامل حاصل می شود به طور کلی چند عامل باعث شکسته شدن دانه برنج و تبدیل آن به لاشه یا نیم دانه می شود, این عوامل شامل عوامل انسانی, محیطی و سیستمی می باشند برای مثال زمانی که بر داشت کردن محصول برنج دیر تر از حد معمول اتفاق می افتد و یا خوابیدن خوشه برنج در اثر بارش باران که این عوامل ممکن است باعث شکستن ۲۰% دانه های برنج شود.

لازم به ذکر است که در مراحل شالیکوبی برنج در کارخانه در مراحل سفید کردن دانه برنج, گرمای شدید, حمل ونقل برنج, خشک کردن برنج مقادیر دیگری از دانه های برنج شکسته می شود. به این ترتیب برنج لاشه یا نیم دانه حاصل می شود.

فروش برنج لاشه

انواع برنج لاشه

برنج نیم دانه یا لاشه خود به چها دسته تقسیم می شود که شامل:

  1. ریزه
  2. فیته
  3. چار پاره
  4. لاشه یا سر لاشه

طبیعتا برای انواع مختلف برنج مثل برنج هاشمی, صدری, طارم و انواع پرمحصول برنج انواع برنج نیم دانه یا لاشه موجود می باشد.

فروش برنج لاشه

موارد کاربرد برنج لاشه

برنج لاشه یا نیم دانه که در بالا تقسیم بندی شد هر کدام در موارد خاصی کاربرد دارند برای مثال: ریزه برای تهیه آرد برنج ,تهیه شیرینی, فرنی, شیرینی خرمایی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
از چار پاره برای تهیه آش دوغ, شله زرد, و غیره موزد استفاده قرار می گیرد.

فروش برنج لاشه

کیفیت برنج لاشه

کیفیت برنج لاشه بستگی به اندازه دانه های آن دارد اگر اندازه دانه ها لاشه کامل باشد از نظر اندازه قابل قبول بوده و می توان برای طبخ برنج برای آن استفاده نمود.

برای انواع مختلف برنج از قبیل برنج طارم, هاشمی, صدری, ندا, شیرودی و فجر که در استان های شمالی کشت می شوند برنج های نیم دانه وجود دارد و نیم دانه برنج هایی از قبیل هاشمی چون از نظر خصوصیات عطر وطعم تفاوتی با برنج دانه کامل ندارند می توانند برای خوش عطر کردن برنج هایی از قبیل برنج های پر محصول که در رستوران ها و مراکز طبخ غذا استفاده می شوند کاربرد داشته باشند.

فروش برنج لاشه

فروش برنج لاشه

طبیعتا برای اندازه های مختلف برنج لاشه قیمت های متفاوتی وجود خواهد داشت. برنج هایی که از اندازه نصف دانه کوچکتر باشند از قیمت پایین تری نسبت به لاشه برخوردارند. لاشه برنج های کم محصول هاشمی و طارم با کیفیت تر و قیمت بالاتری خواهند داشت.

لازم به ذکر است برنج لاشه باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  1. خالص باشد و مخلوط با انواع مختلف برنج نباشد.
  2. ریزه و چارپاره نداشته باشد.
  3. برنج شکم سفید نداشته باشد.
  4. رنگ آن باید قدری تیره باشد.

در صورت رعایت موارد بالا برنج لاشه خالص و با کیفیت است و برای خرید باید انتخاب شود.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *