برنج

فروش استثنایی برنج شیرودی مازندران با قیمت عالی

فروش برنج شیرودی مازندران

فروش برنج شیرودی مازندران با قیمت بسیار عالی بوجار شده و با کیفیت بصورت استثنایی و به صورت عمده و جزیی قابل عرضه می باشد. برنج شیرودی مازندزان از لحاظ خصوصیات ظاهری بسیار شبیه طارم است و در فروشگاه باران با قیمت مناسب برای شما موجود است. برای خرید لطفا تماس بگیرید.

فروش برنج شیرودی مازندران

برنج شیرودی مازندران

برنج شیرودی : در سال ۱۳۷۵ توسط موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر استان مازندران بعد از اصلاح ژنتیکی و به همراه چندین نمونه دیگر به معرض آزمایش گذاشته شد.

ویژگی های برنج شیرودی شامل موارد زیر است:

  1. این برنج ها در مواردی همچون ارتفاع مناسب (قد برنج)، زودرسی، مقاومت به ریزش و ورس، تعداد بیشتر دانه در یک خوشه و تعداد بیشتر خوشه ها در یک ریشه نیز مقایسه گردیدند.
  2. کیفیت پخت این برنج نیز پس از برداشت و طبخ، در حد نسبتا مطلوبی است. به لحاظ کیفیت پخت درسطح برنج هاشمی نیست ولیکن از قد وقواره ی بلندی برخوردار است.
  3.  از نوع اقلام پرمحصول برنج است و علت قیمت ارزان این نوع برنج نیز همین است.
  4.  برنج استخوانی شیرودی در نواحی شمالی کشور کشت می شود.
  5. کیفیت پخت مطلوب در مراتب پایین تری نسبت به برنج طارم هاشمی قرار دارد.
  6. دلیل پایین بودن قیمت برنج شیرودی جدا از عطر و طعم آن، مربوط به پرمحصول بودن این برنج است.
  7.  به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب، بسیار اقتصادی است.
  8. بگذارید تا چند ماه بماند، چون شاهد پخت بهتر و عطر و طعم مناسب تری با گذشت زمان خواهیم بود.
  9. از نظر ظاهری بسیار به هاشمی شباهت داشته و از نظر کیفیت طعم و پخت در حد مطلوب وخوب بوده اما بعد از طارم ،‌ هاشمی ،‌ فجر و علی کاظمی قرار دارد .

فروش برنج شیرودی مازندران

عوامل موثر بر قیمت برنج شیرودی

قیمت برنج شیرودی برای معاملات عمده در بازار های دو استان شمالی گیلان و مازندران تعیین می شود و سایر بازار هایی که در آن ها برنج شیرودی به صورت خرده فروشی معامله می شود تحت تاثیر قیمت های تعیین شده در این بازار های بزرگ قرار می گیرند.

در استان گیلان بازار های تالش، لشت نشاء، رشت و لولمان هستند که قیمت برنج شیرودی را تعیین می کنند و بزرگ ترین تولید کنندگان برنج شیرودی استان گیلان که شالی این برنج را از مازندران می آورند در منطقه خمام که نزدیک به رشت است و در شهر تالش فعالیت دارند.

فروش برنج شیرودی مازندران

فروش برنج شیرودی مازندران

در استان مازندران نیز قیمت برنج شیرودی توسط تجار فعال در بازار ساری، آمل و بابل تعیین می گردد و در همین شهر ها و شهر های دیگری همچون نکا و جویبار نیز مقدار زیادی برنج شیرودی تولید می شود البته کشاورزان استان گلستان نیز برنج شیرودی کشت می کنند اما حجم شیرودی تولید شده در این استان بسیار کم است و از طرفی تعداد تجار قوی و تعیین کننده در این استان اندک است در نتیجه قیمت برنج شیرودی در بازار ها و کارخانه های گلستان نیز تابع بازار های دیگر است.

وقتی برنج های پاکستانی در بازار نباشند بازار برنج پرمحصول شیرودی داغ است و قیمت آن افزایش می یابد و از طرفی وقتی برنج خارجی در بازار زیاد باشد و برنج های ارزان قیمت جنوب کشور هم در بازار باشند بخت شیرودی در بازار می خوابد و قیمت آن زمین می خورد و به پایین ترین حد ممکن می رسد. دانستن این نکات برای تجار برنج شیرودی بسیار لازم و ضروری است.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *