برنج

فروشگاه برنج عمده شمال در تهران

برنج شمال تهران

برنج شمال در تهران چگونه خرید و فروش می شود؟ چه برنج هایی در دنیا و ایران کشت می شود کدام از آنها با کیفیت تر هستند؟  آیا برنج فروشی های تهران برنج ایرانی را با خارجی مخلوط می کنند یا خیر؟ چگونه می توان با خیال راحت برنج خالص خرید؟

برنج شمال تهران

برنج از جمله مواد غذایی است که تا امروز بیش از ۱۵۰ نوع مختلف از آن شناسایی شده است اما همانطور که گفته شد مرغوب ترین نوع آن در شمال کشور ایران تولید می شود. برنج ها به صورت کلی به چهار دسته تقسیم می شوند. برنج دانه بلند (این نوع شامل برنج هایی مانند برنج سفید، برنج قهوه ای، برنج باسماتی و برنج جاسمین است)، برنج دانه متوسط (این نوع شامل برنج ژاپنی یا سوشی و برنج بمبا است)، برنج های دانه کوتاه (این نوع برنج شامل برنج آرباریو و برنج قهوه ای دانه کوتاه است) و نوع چهارم که برنج های خاص است، شامل برنج سیاه چینی، برنج وحشی و برنج کالیجیرا است.

تقریباً تمام انواع برنج ها در کشورهای آسیایی مانند چین، تایلند، پاکستان، هند و ایران کشت و تولید می شوند. در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا هم تعدادی از برنج های خاص تولید می شوند. برنج هایی که در بازارهای ایرانی وجود دارند شامل انواع برنج های داخلی و خارجی از جمله برنج شیرودی، دودی، انواع برنج طارم، ندا، هاشمی، عسگری، دم سیاه و انواع برنج های خارجی هستند که بازار پر رونقی دارند.

برنج شمال تهران

فروشگاه برنج شمال در تهران

بررسی ها نشان می دهد که در سطح استان تهران فروشگاه های مختلف برنج شمال وجود دارند که همه آنها به عنوان مرکز فروش قابل اعتماد از خود تعریف می کنند.

با اینکه بسیاری از مراکز فروش عمده برنج تهران قابل اطمینان هستند ولی اغلب آنها نیز غیر قابل اطمینان نیز می باشند.

در شهرستان های غیر شمالی و حتی شمالی شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از فروشگاه برنج شمال با دستکاری در برنج های باکیفیت و ترکیب آنها با برنج های بی کیفیت و حتی خارجی، آن را به نام برنج باکیفیت و خالص شمال می فروشند.

برنج شمال تهران

مرکز فروش عمده برنج ایرانی در تهران

بسیاری از فروشگاه ها و تاجران برنج برای صرفه جویی در زمان ترجیح می دهند تا برنج ایرانی را از مراکز فروش برنج شمال در تهران خریداری کنند. در خرید برنج شمال از مرکز فروش برنج شمال در تهران دو مورد مهم قابل تامل نیز می باشد:

  • آیا برنج یکدست و خالص خریداری شده است؟
  • آیا برنج با قیمت پایه و ارزان خریداری شده است؟

زمانی که یک فروشگاه برنج شمال در تهران قصد دارد تا برنج ایرانی را از مرکز فروش عمده برنج تهران خریداری نماید باید توجه داشته باشد که حتی اگر آن مرکز قابل اطمینان باشد ولی به هیچ وجه نمی تواند قیمت کمتری نسبت به شمال اعلام کند. زیرا شمال مبدا و مرکز فروش برنج ایرانی است که برنج به صورت مستقیم به مشتری می رسد.

با تعمیم این مورد به موضوع خرید عمده برنج، پارامتر قیمت برنج شمال بیشتر از هر چیز دیگر به چشم می آید. بدون شک خریدار عمده برنج ایرانی قصد دارد تا با خرید عمده هزینه ها و قیمت تمام شده برنج را کاهش دهد ولی آیا با خرید برنج از واسطه ها این اتفاق خواهد افتاد؟

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *