برنج

فروشگاه برنج طارم هاشمی کشت اول

فروش برنج طارم

برنج طارم هاشمی کشت اول جزو بهترین برنج های شمال با قیمت و کیفیت ایده آل است.
فروشگاه برنج باران اقدام به فروش این نوع برنج علی رغم کمیاب بودن آن کرده است.
میزان موجودی انبار بسیار محدود بوده و لذا در صورت تصمیم به سفارش زودتر اقدام نمایید.

برنج طارم هاشمی کشت اول

کشت اول برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی از برنج های بسیار معروف در استان مازندران میباشد. این برنج با عطر و طعم بسیار  عالی و همچنین کیفیت مناسب در پخت سبب شده است تا مشتریانی زیادی در میان انواع برنج ایرانی داشته باشد.

ظاهر برنج طارم هاشمی شبیه به سایر برنج های طارم میباشد و شکلی کشیده و قلمی دارد، از این رو به خوبی قد میشکد و ری میکند.

این برنج تراریخته نیست و به صورت کاملا ارگانیک تهیه میشود از این رو پس از پخت به خوبی تا چند روز نرم میماند و ماندگاری بالایی دارد. در استان مازندران این برنج در دو نوبت کشت میشود بنابراین با نام های برنج طارم هاشمی کشت اول و برنج طارم هاشمی کشت دوم شناخته میشوند.

کشت اول برنج طارم هاشمی در فروردین ماه انجام شده و در تیرماه و اوایل تابستان برداشت میشود. سپس کشاورزان اقدام به کشت برنج در نوبت دوم مینمایند. این دو برنج هر دو از بذر برنج طارم هاشمی میباشند و فقط در عطر و پخت کمی متفاوت اند.

برنج طارم هاشمی کشت اول

قیمت خرید برنج طارم هاشمی کشت اول

برنج طارم هاشمی کشت اول از برنج های کیفی و پرطرفدار ایرانی میباشد که به سبب عطر، طعم و کیفیت پخت مشتریان خاص خود را دارد. از این رو برای خریداران برنج طارم هاشمی اطلاع از قیمت دقیق برنج طارم هاشمی اعلا از تولید کننده و مراکز فروش که برنج طارم هاشمی را به صورت مستقیم از کشاورز تهیه میکنند بسیار مهم است.

قیمت برنج طارم هاشمی ۱۴۰۰ با افزایش چشمگیری رو به رو شده است این امر به سبب تورم بالا در سال های اخیر، خشکسالی، افزایش قیمت سم و کود، افزایش حقوق کارگران و… روی داده است.

برنج هاشمی

برنج هاشمی معطر گیلان یکی از محبوب‌ترین و خوش‌عطر و طعم‌ترین برنج‌های اصیل ایرانی است که در استان گیلان کشت و برداشت می‌شود. برنج هاشمی برای اولین بار و به طور اتفاقی توسط کشاورزی به نام آقای یوسف هاشمی زاده کشف شده است. جالب است بدانید که این نوع برنج، محدود به منطقه خاصی نیست و می‌توان در اغلب نقاط کشور آن را کاشت. ایران یکی از کشورهایی است که سرانه مصرف برنج در آن بالاست.دلیل این امر هم آن است که برنج، یکی از ارکان جدانشدنی در آشپزی ایرانی است و بخش عمده‌ای از غذاهای ایرانی با حضور برنج تکمیل می‌شوند.

برنج طارم هاشمی کشت اول

برنج هاشمی، بهترین برنج ایرانی

یکی از معروف‌ترین و بهترین برنج ایرانی ، برنج هاشمی معطر گیلان است که به دلیل محبوبیت و پرطرفدار بودن این برنج، مجموعه غذایی کاویش اقدام به تهیه و تولید برنج مرغوب و اصیل هاشمی کرده و امکان خرید آن را، چه به صورت عمده و چه به صورت کیلویی برای شما مشتریان عزیز فراهم آورده است. کلیه محصولات تولیدی توسط مجموعه غذایی کاویش به صورت دستچین، با استفاده از بهترین و به‌روزترین متدها و ماشین‌آلات صنعتی تهیه می‌شوند تا شایسته ذائقه و سلیقه ایرانی باشند و بر سر سفره‌های شما راه یابند. ما در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات برنج هاشمی ایرانی خواهیم پرداخت.

انواع برنج هاشمی

در این قسمت به بررسی انواع برنج هاشمی می‌پردازیم و چند نمونه از انواع پرطرفدار و محبوب آن را به شما معرفی می‌کنیم.

۱٫برنج هاشمی استخوانی

برنج هاشمی استخوانی (شیرودی) از اقلام پرمحصول است و دلیل قیمت ارزان این برنج هم همین است. برنج استخوانی (شیرودی) از نظر ظاهری بسیار شبیه برنج طارم هاشمی است و کیفیت عطر و طعم آن بسیار مطلوب است اما بعد از برنج هاشمی،‌ طارم و علی کاظمی قرار می‌گیرد. علاوه بر آن این برنج بیشتر برای مصرف رستوران‌ها و شرکت‌های صنعتی بزرگ و هم‌چنین مراسم نذری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استافده از این نوع برنج هاشمی و هم‌چنین استفاده از برنج نیم دانه هاشمی برای پخت خوراک‌هایی مثل شیربرنج یا شعله‌زرد پیشنهاد می‌شود.توصیه این برنج به دلیل قیمت ارزان‌تر آن است. توجه داشته باشید که منظور از برنج اسـتخوانی، برنجی است که دانه آن سفت باشد و به راحتی نشکند. برنجی که مرغوب نباشد و  شیارهای بسیار ظریفی روی بدنه آن‌ها وجود دارد، شکننده است و در طول فرآیند پخت، دچار شکستگی می‌شود و پس از پخت یک‌دست نیست و ظاهر خوبی ندارد.برنج‌های استخوانی به این شکل شکنندگی ندارند و روی آن‌ها شیار وجود ندارد. از انواع این رقم می‌توان به برنج طارم استخوانی، برنج دم سیاه استخوانی، برنج هاشمی استخوانی و برنج شیرودی استخوانی نام برد که در بازار دیده وجود دارند و به فروش می‌رسند. هم‌چنین لازم به ذکر است هر چه زمان ماندگاری این محصول (برنج استخوانی یا شیرودی) بیشتر باشد، کیفیت آن هم افزایش پیدا می‌کند.شما می توانید با مراجعه به صفحه محصول از قیمت برنج هاشمی استخوانی مطلع شوید.

۲٫برنج هاشمی معطر؛ برداشت گرم و سرد

برنج هاشمی به دو صورت گرم و سرد برداشت می شود. برداشت نوع سرد حدود دو هفته نسبت به نوع گرم دیرتر است و همین موضوع باعث می شود ظاهر این دو برنج با یکدیگر متفاوت باشد. معمولاً برنج هاشمی نوع گرم کوتاه تر و کمی چاق تر است. درحالی که از نظر قیمت هیچ تفاوتی ندارند. اما نوع سرد بلند تر و کمی حالت روغنی دارد و عطر آن نسبت به نوع دیگر دلنشین تر و خوش پخت تر است. به این نوع برنج معمولاً برنج هاشمی معطر یا برنج هاشمی عطری می گویند.

برنج طارم هاشمی کشت اول

۳٫برنج هاشمی دودی؛ عطری متفاوت و دلنشین

خیلی‌ها تصور می‌کنند برنج هاشمی دودی نسبت به دیگر برنج ها متفاوت تر کشت می‌شود. اما برنج دودی همان برنج  خوش عطر و خوش مزه است که در مراحل تولید  به شکل نوع دودی تبدیل می شود. معمولاً برنج هاشمی دودی نسبت به برنج هاشمی عطری رنگ تیره تری دارد و دانه های آن به خاطر پخته شدن عطر متفاوت ترین تولید می کند.

۴٫برنج هاشمی فریدونکنار

برنج هاشمی فریدونکنار از شالیزارهای منطقه فریدونکنار به دست می آید که کیفیت پخت بسیار عالی دارد و در کیسه های ۵ الی ۱۰ کیلویی ارائه می شود. اگر می خواهید از قیمت هاشمی فریدونکنار مطلع شوید، باید بگوییم این مدل هاشمی نسبت به دیگر برنج ها کمی گران تر است.جالب است بدانید برنج کاشت دوم فریدونکنار نسبت به دیگر مناطق باکیفیت تر است. چراکه در این شهر امکان کاشت دوم فراهم است و مشکل کم آب وجود ندارد. فرق کاشت دوم این است که کشاورزان از برنج طبع گرم و گونه ها مقاوم و زودرس استفاده می کنند. به همین دلیل، گونه هاشمی کاشت دوم بسیار کم دیده می شود. پس اگر با قیمت برنج هاشمی کاشت دوم گران روبرو شدید، اصلا تعجب نکنید.

۵٫برنج هاشمی آستانه اشرفیه

یکی دیگر از نوع های برنج هاشمی، برنج هاشمی آستانه اشرفیه گیلان است که فقط در مزارع آستانه و اطراف آن کاشته می شود. این شهر به خاطر حضور رودخانه سفیدرود و خاک بسیار حاصل خیز و مناسب نسبت به دیگر شهرهای گیلان برای کشت برنج مناسب تر است و بهترین برنج را دل خاک برداشت می کند. پس بی شک می توان گفت قیمت برنج هاشمی آستانه اشرفیه نسبت به دیگر نمونه های گیلان گران تر است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *