برنج

طرز پخت برنج شمال تازه و کهنه

پخت برنج شمال

یکی از مشکلات و دغدغه های سرآشپزان رستوران ها طرز پخت برنج شمال مخصوصا برنج شمال است، برنج شمال در انواع مختلف وجود دارد و پخت مناسب می تواند بر کیفیت آن بیفزاید.
برای مثال طرز پخت برنج نیم دانه هاشمی با برنج کامل هاشمی متفاوت است، همینطور پخت برنج تازه شمال با برنج کهنه نیز بسیار متفاوت می باشد.

پخت برنج شمال

طرز پخت برنج  شمال تازه و تفاوتش با برنج کهنه

برنج تازه فرق هایی با برنج کهنه دارد که مهمترین آن رطوبت بیش تر دانه های آن می باشد، برنج کهنه به دلیل گذشتن زمان طولانی از زمان برداشت محصول برای مثال گذشتن بیش از سه ماه کهنه و رطوبتش از دست می رود.

پخت برنج تازه شمال با برنج کهنه کمی متفاوت است که اگر به آن توجه نشود برنج خوب در نمی آید، بسیاری از افراد گلایه می کنند که برنج تازه درجه یک گرفتیم اما خوب قد نمی کشد و پخت نمی دهد.
برای اجتناب از مشکلاتی از این دست باید به چند نکته مهم توجه داشت:

اول اینکه مهمترین موضوع در برنج تازه شمال مدت زمان خیساندن برنج است

برنج تازه شمال رطوبت بالایی دارد بنابراین اگر مدت زمان زیاد خیسانده شود برنج شل و شفته می شود، برای اجتناب از این موضوع برنج را حداکثر یک ربع الی نیم ساعت بیشتر خیس نکنید در برنج کهنه این موضوع فرق می کند برنج کهنه را شما می توانید حتی ساعتها خیس کنید.

برخی افراد برنج کهنه را از شب قبل خیس می کنند که کارشان توجیه پذیر است.

منتها باید توجه داشته باشند که برنجی که به اندازه کافی خیس خورده دیگر روی گاز نباید زیاد قل بخورد که باز هم باعث شل شدن برنج می شود.

پخت برنج شمال

در پخت برنج شمال چه کنیم که  برنج خوب قد بکشد

برنج مرغوب اگر از جنس برنج کهنه باشد که نگرانی ما کمتر است زیرا برنج کهنه خیلی بهتر قد می کشد، اما در برنج تازه باید توجه داشت که قد کشیدن برنج تازه کمتر است اما عطر و بوی آن بیش تر می باشد.

اما راهکاری نیز وجود دارد که به قد کشیدن برنج کمک می کند، اگر شما در هنگام آبکش کردن آب سرد به برنج اضافه کنید باعث کمک به ری کردن بنرج می شود اما همانطور که گفته شد بیش ترین تاثیر را همان نوع برنج دارد.

هر چه قدر برنج با کیفیت بیش تر تهیه کنید از بابت پخت و قد کشیدن خیالتان راحت تر است، برای مثال قد کشیدن برنج کشت دوم بینام در مقایسه با کشت اول بسیار بیش تر می باشد، برنج دم سیاه گیلان بیش تر از سایر موارد قد می کشد.

پخت برنج شمال

سریعترین روش پخت برنج شمال

اگز می خواهید که کار در سریعترین زمان ممکن انجام شود پیشنهاد می شود روش کته را انتخاب کنید، روش کته نسبت به روش آبکش کیفیت کمتر پلو را دارد و ساده تر می باشد.

در این روش ابتدا برنج را خیسانده و بعد از مدت زمان مشخص آب آنرا خالی کنید، دوباره تا جایی که به اندازه یک بند انگشت بر روی برنج آب بگیرد بر روی آن آب بریزید.

نمک و کمی روغن به آن اضافه کرده درب آنرا گذاشته و برروی اجاق قرار دهید.
اجازه دهید به جوش بیاید و بعد از آن درب قابلمه را بردارید.
نکته مهم : قابلمه در سایز مناسب انتخاب کنید تا برنج خوب پخت بیاید.
بعد از جوش آمدن اجازه دهید تا آب برنج تبخیر شود(همزمان برنج پخته می شود)
در مزحله بعدی بعد تبخیر آب برنج درب قابلمه گذاشته شده و اجازه دهید برنج خوب دم بکشد.

در پایان می توانید از طعم برنج شمال لذت ببرید.

برای خرید انواع برنج خوش پخت شمال با ما در ارتباط باشید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *