برنج

خرید برنج ندا از فروشگاه آنلاین برنج باران

خرید برنج ندا

خرید برنج ندا از فروشگاه آنلاین برنج باران همراه با مشخصات و معرفی برنج ندا قیمت این برنج که محصول شهر های شمالی ایران است و در این مقاله در مورد خصوصیات و ارزش غذایی برنج ندا بحث خواهد شد.خرید برنج ندا از فروشگاه آنلاین باران به همراه اطلاعاتی در مورد نحوه خرید و عمده فروشی محصول ندا که یکی از برنج های پرمحصول شمال ایران است و از حیث کیفیت شبیه برنج های باکیفیت دیگر شمال است.

خرید برنج ندا

برنج ندا چیست؟

برنج ندا یکی از گونه های برنج های شمال است که اغلب در مازندران و گلستان کشت می شود. برنج ایرانی ندا اغلب در چند سال گذشته به میزان بسیار زیاد کشت می شد ولی با روی کار آمدن بذرهای جدید و با کیفیت تر این برنج جای خود را کم کم به برنج های دیگر داد. ولی با این وجود در بسیاری از مناطق مازندران برنج ندا کشت می شود.

خرید برنج ندا

 

 

خرید برنج ندا

برنج ندا که برخی به آن برنج شیمیری نیز می گویند، از انواع برنج پرمحصول است که از تلاقی یا ترکیب ارقام محلی سنگی طارم و حسن سرایی با رقم اصلاح شده آمل ۳ به دست آمده است.
روند بررسی از سال ۱۳۶۴ آغاز شد و بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر برنج سازمان کشاورزی استان مازندران، رقم ندا بعد از معرفی در سال ۱۳۷۶، در بیش از ۵۰ هزار هکتار از زمین های برنج کاری این استان کشت گردید و از نظر کیفیت و بازارپسندی نیز مورد توجه زارعین و مصرف کنندگان قرار گرفت.

دانه برنج ندا دارای طول حدود ۷ میلی متر و عرض آن ۱.۹۵ میلیون متر است که در مقایسه با رقبای خود نسبتاً کوتاه تر است ولی در هنگام پخت به طول ۱۰.۵٢ میلی متر خواهد رسید.

متوسط ارتفاع آن حدود ۱۰۰ سانتی متر، مقاوم به ورس، دانه دراز، دارای ۲۶٫۲ درصد آمیلوز، غلظت ژل کم، درجه ژلاتینی شدن متوسط و عطر و طعم کم می باشد.
خرید برنج ندا به دلیل بازار بسیار مناسب و مقدار محصول بالا مورد توجه زارعین قرار گرفته است.

رنگ این برنج سفید شفاف است و تا حدودی مایل به شیشه ای می باشد این برنج دارای ارزش غذایی متوسط است و خاصیت ماندگاری خوبی بعد از پخت دارد.

خرید برنج ندا

مشخصات برنج ندا

مشخصات اصلی برنج ندا شمال به شرح زیر است:

  • قالب برنج ندا شمال تقریبا با قالب برنج طارم شمال یکسان است با این تفاوت که قالب برنج ندا کمی بزرگتر است. به همین علت بسیاری از تاجران به برنج ندا شمال، برنج طارم ندا نیز می گویند.
  • رنگ برنج ایرانی ندا بسیار شبیه به رنگ برنج فجر و برنج بینام کشت دوم است با این تفاوت که رنگ برنج ندا تقریبا کریستال مات است.
  • عطر برنج ندا بسیار کم است ولی عطر و بوی مخصوص خود را دارد.
  • پخت برنج ندا ایرانی شبیه به برنج شیرودی است و از برنج هایی محسوب می شود که پخت خیلی بالایی ندارد.

خرید برنج ندا

قیمت برنج ندا

همانطور که در جدول مشاهده می نمایید قیمت برنج ندا از تمامی ارقام برنج دانه سالم ارزان تر است و حتی در برخی موارد و شرایط پیش می آید که قیمت برنج هاشمی دانه شکسته و نیم دانه از برنج دانه سالم ندا بیشتر باشد و این نشان دهنده ارزش پایین رقم ندا است و در سال هایی که محصول فراوان باشد نرخ برنج ندا از برنج های پاکستانی نیز پایین تر می آید.

معمولا از اواخر مرداد و اوایل شهریور برنج ندا در مازندران برداشت می شود و قیمت آن نیز مشخص می گردد اما در مهر ماه که برنج ندا گرگان برداشت می شود مزنه این برنج در بازار زمین می خورد و به پایین ترین حد خود می رسد به طوری که از برخی برنج های خارجی نیز ارزان تر می شود و کسی جز تجاری که قصد تخلیط و تقلب دارند سراغ خریدن این برنج نمی رود.

گفتنی است که بیشترین عملکرد در هکتار یا همان بیشترین محصول دهی در هکتار در بین ارقام برنج ایرانی متعلق به برنج ندا است و این زیاد محصول دادن سبب شده ارزان قیمت بودنش کشاورزان را خیلی اذیت نکند و کاشت و فروش آن نیز برای کشاورز مرقوم به صرفه باشد اما به شرطی که خریدار برای این برنج وجود داشته باشد و کشاورز بتواند محصول تولیدی خود را به پول تبدیل نماید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *