برنج

بهترین برنج در شمال چه برنجی است؟

برنج در شمال

برنج در شمال شامل انواع مختلف با کیفیت متمایز نسبت به برنج های خارجی است. گفتنی است برنج شمال انواع برنج کیفی می باشد. انواع گونه های مختلف برنج شمال از لحاظ کیفیت با گونه های همتراز خود در اقصل نقاط جهان به رقابت می پردازند. برنج مرغوب طارم هاشمی یکی از نمونه های کیفی برنج شناخته شده می باشد.

برنج در شمال

نمونه های کیفی برنج شمال

برنج در شمال

از نمونه های کیفی برنج شمال باید حتما به برنج طارم هاشمی اشاره کنیم این برنج علاوه بر پخت بسیار خوب شامل اینکه خوب قدمی کشد و ری می کند همچنین دارای مزه و طعم بسیار خوبی است.

علاوه بر آن دانه های برنج هاشمی بسیار یکدست است و بسیار کم خرد می شود که یکی از تمایزات این برنج محسوب می شود.

برنج طارم برنج دیگری است که نسبت به برنج طارم دارای دانه های کشیده تری بوده و درصد خرد آن ممکن است بیشتر باشد. ولی از نظر عطر و بو بهتر است.

برنج صدری که در گیلان کشت می شود بسیار خوب است اما به دلیل محدود بودن محصول آن در بازار کمیاب است به همین قیمت بسیار بالاتری نسبت به بقیه دارد.

برنج علی کاظمی برنج خوبی است که ممکن است درصد خرد بیشتر ی نسبت به هاشمی داشته باشد همینطور برنج کمیابی می باشد.

برنج کشت دوم بینام که به اعتقاد بسیاری سرآمد برنج های کشت دوم می باشد. برنج بینام مخصوص کشت دوم می باشد. و از لحاظ عطر و بو و پخت مثال زدنی است. برنج بینام بسیار خوب قد می کشد و تقریبا برنجی بی رقیب است.

برنج در شمال

طریقه پخت برنج شمال

برنج تازه شمال را نباید زیاد در آب خیس داد چرا که برنج تازه شمال رطوبت کافی را در خود دارد. زیاد خیساندن برنج تازه باعث شفته شدن آن می شود.

اگر برنج شمال از نوع کهنه باشد باید بیشتر خیسانده شود چرا که رطوبت خود را طی زمان از دست می دهد و علاوه بر پخت خوب بسیار بیشتر قد می کشد. نمونه بارز آن برنج بینام کشت دوم می باشد که سه برابر دانه خام ری می کند.
لذا اگر به دنبال برنجی قد بلند هستید برنج کهنه را خریداری نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *