برنج

برنج پاکستانی قیمت ارزان

کیفیت برنج پاکستانی

برنج پاکستانی قیمت مناسب با برند های معروف و مشهور که همگی در میان انواع برنج وارداتی برای خود حرفی برای گفتن دارند در این مجموعه به فروش می رسد.

برنج پاکستانی قیمت

فروش برنج پاکستانی

پاکستان همچنان از کشورهای پیشرو در فروش برنج به کشور همسایه یعنی افغانستان است که بیش از ۹۵ درصد از بازار برنج وارداتی این کشور را تشکیل می دهد و همینطور از تامین کنندگان عمده ی برنج با قیمت ارزان برای واردات به افغانستان در سال های آینده به شمار می رود. کشور هند با داشتن تولید برنج در دو سال گذشته به این دو کشور ۹۵۰ تا ۹۷۵ تن برنج هندی صادر کرده که براساس تخمین تاجران افغان، در صورت وجود برنامه ای منسجم می تواند فروش برنج هندی با فروش برنج پاکستانی در این کشور رقابت کند.

برنج پاکستانی عبرنج پاکستانی قیمتطری

تولید برنج در پاکستان

تولید برنج در پاکستان در وسعتی به مساحت ۲.۸۹ میلیون هکتار از خاک این کشور انجام می شود که در حدود ۱۰ درصد از کل زمین های زیر کشت این کشور را به خود اختصاص داده است و تنها در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار ارزآوری از محل فروش برنج پاکستانی نصیب این کشور شده است. به گفته ی رسانه های پاکستانی به نقل از اداره کل آمار این کشور، در پی کاهش ارزش پول ملی پاکستان باعث افزایش میزان صادرات صادرکنندگان پاکستانی بوده به نحوی که طی چهار ماه گذشته مبلغ بیش از ۶۳۰ میلیون دلار از راه صادرات و فروش برنج پاکستانی برای این کشور به همراه داشته است.

برنج پاکستانی قیمت

واردات برنج از پاکستان

به نقل از فعالین اقتصادی پاکستان، کشور ایران قبل از شروع تحریم ها که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، حجمی در حدود ۸۰۰ هزار تن برنج باسماتی را از پاکستان وارد کشور می کرد که این حجم در سال ۹۷  به حجمی در حدود ۶۰ هزار تن کاهش یافت که کاهشی بسیار زیاد به شمار می رود. همچنین چین دومین مقصد بزرگ برنج غیر باسماتی پاکستان است و تا پایان فوریه ۲۰۱۸ (اسفند ۱۳۹۶ ) ۲۳۳ هزار تن برنج به ارزش ۸۳ میلیون دلار به چین صادر شده است. تولید برنج در کشور پاکستان سالانه بیش از شش و نیم میلیون تن برنج است که چهار میلیون آن مستقیما به دیگر کشورها صادر می شود؛ حجم صادرات برنج در این کشور سالانه در حدود ۷۰ درصد از کل برنج تولیدی پاکستان است. پاکستان در رتبه چهارم کشور های بزرگ صادر کننده برنج در جهان است

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *