برنج

برنج هاشمی شمشیری اعلا و اصل فریدونکنار + قیمت

برنج هاشمی شمشیری از عمده محصولات برنج شمال محسوب می شود و هم چنین از کیفیت بسیار بالایی نسبت به انواع دیگر برخوردار است برنج هاشمی شمشیری در مناطق مختلف استان مازندران و گیلان کشت می شود و قیمت برنج هاشمی شمشیری با مقدار ناچیزی تفاوت در این شهر ها به فروش می رسد, برنج لاشه در این مجموعه با قمیت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

برنج هاشمی شمشیری

برنج هاشمی شمشیری

برنج هاشمی شمشیری

برنج هاشمی یکی از بهترین ارقام برنج شمال محسوب می شود این برنج اولین بار در استان گیلان کشت شده است و توسط فردی به نام آقای یوسف هاشمی اولین بار کشف شده و کشت آن امروزه بسیار مرسوم است یکی از دلابل این موضوع کیفیت بسیار بهتر آن نسبت به انواع دیگر می باشد و همینطور احتیاج نداشتن یا به عبارتی احتیاج کمتر به سموم آفات گیاهی می باشد.

از علل دیگر که کشاورزان به کشت برنج هاشمی بسیار رقبت نشان می دهند شاید هزینه کمتر و مقاومت گیاه آن در برابر سرما می باشد.

برنج شمشیری یا همان برنج هاشمی شمشیری را به دلیل قد کشیدن و قد بلند بودن دانه آن اصطلاحا برنج شمشیری مینامند.

خصوصیات و پخت برنج هاشمی شمشیری

برنج هاشمی شمشیری

برنج هاشمی شمشیری از نوع برنج دانه بلند محسوب شده و طول دانه آن قبل از پخت به ۸ میلی متر رسیده و بعد از پخت به ۱۱٫۸ میلی متر می رسد.

ممکن است این میزان در برنج مربوط به شهر های مختلف مقداری متفاوت باشد برای مثال برنج آستانه اشرفیه میزان قد کشیدن بیشتری دارد و برنج فریدونکنار در منطقه مازندران بیشتر قد می کشد.

یک موضوع دیگر که در قد کشیدن برنج بسیار با اهمیت است اینست که برنج تازه معمولا کمتر از برنج نو قد می کشد.
هر چه برنج بیشتر بماند و کهنه تر شود عطر آن کمتر و قد کشیدن آن بیش تر می شود.

علل دیگری هم برای قد کشیدن برنج تایلندی عمده وجود دارد برای مثال طریقه پخت برنج در قد کشیدن آن موثر است که اگر در هنگام آبکشی به برنج آب سرد اضافه شود برنج بیشتر قد می کشد.

برنج کهنه اگر بیشتر خیسانده شود بهتر قد می کشد.

 

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *