برنج

برنج هاشمی اصل اصل فریدونکنار و بابل تضمینی

برنج هاشمی اصل

جو خراسان شمالی, برنج هاشمی درجه یک, برنج هاشمی اعلا, برنج هاشمی بابل, برنج هاشمی فریدونکنار, برنج هاشمی خوشپخت, برنج هاشمی باب منزل, برنج هاشمی تهران, برنج هاشمی ایرانی, برنج هاشمی آستانه, برنج هاشمی اشرفی, برنج هاشمی ۱۰ کیلویی, برنج هاشمی ۵ کیلویی, برنج هاشمی ممتاز

برنج هاشمی اصل

برنج هاشمی اصل را چگونه باید شناخت ویژگی های برنج هاشمی نسبت به برنج های دیگر منطقه شمال بسیار برجسته می باشد و به راحتی می توان این برنج را نسبت به انواع برنج های دیگر تشخیص داد.

قبل از اینکه بخواهیم به تشخیص برنج هاشمی از برنج های دیگر و یا تست اصل بودن یک برنج هاشمی بپردازیم باید از ویژگی های برنج هاشمی با خبر بوده این برنج را بهتر بشناسیم.

برنج هاشمی

برنج هاشمی اصل

برنج هاشمی اولین بار توسط کشاورزی به همین نام در منطقه گیلان ابتدا کشف شد این کشاورز زحمت کش از بذر برنج بینام برای مزرعه خود استفاده می کرد که به یکباره متوجه گیاه برنجی متفاوت با برنج بینام که هر ساله کشت می کرده بر می خورد این گیاه برنج جدید دارای ساقه های بلند تر از برنج بینام بوده است.
و دانه های آن با بینام متفاوت بود, ایشان هنگام برداشت محصول این گیاه برنج جدید را به طور جدا گانه برداشت نموده و از بذر آن برای سال بعد استفاده نمود.
تا سه سال ایشان این کار را انجام داده تا بالاخره به مقداری که آنرا برای همه معرفی کند رساند به پاس کوشش این کشاورز محترم به نام آقای هاشمی این برنج, برنج هاشمی نامیده شد.

خصوصیات برنج هاشمی و تشخیص اصل بودن آن

برنج هاشمی اصل

مهمترین ویژگی برنج هاشمی عطر و بوی بسیار خوب آن است که برنج متفرقه چنین ویژگی ندارد.

برنج هاشمی بعد از پخت نرم و لذیذ مانده و همینطور بسیار خوشمزه است.

برنج هاشمی از نوع برنج کیفی می باشد و بنابراین نباید بعد از پخت سفت و خشک شود بلکه میتوان تا مدتی بدون سفت شدن از آن استفاده کرد.

دانه های برنج هاشمی دانه هایی به رنگ سفید مایل به کرم می باشد و دانه های آن مقداری از برنج طارم چاق تر می باشد.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی تقریبا همتراز با برنج طارم است این برنج نوعی برنج کیفی می باشد و دارای قیمت بالاتری نسبت به برنج های کمی مثل شیرودی و ندا دارد.

برنج هاشمی و طارم دارای خصوصیات شبیه هم می باشند و قیمت آنها از برنج شیرودی ۳ الی ۴ هزار تومان بیشتر است.

قیمت جو در بازارگاه خیلی بستگی به میزان خرید محصول توسط مشتری و کمیاب بودن محصول در بازار دارد.

 

 

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “برنج هاشمی اصل اصل فریدونکنار و بابل تضمینی

  1. طاهره مسلم زاده اصل گفت:

    سلام وخسته نباشید
    من اهل ارومیه هستم وعاشق برنج هاشمی هستم وباتوجه به عطر ونرم بودن برنج خودم وپسرام این نوع برنج رو خیلی دوست داریم دست اقای هاشمی مخترع این برنج درد نکند که ما رو با تغذیه خوب آشنا کرد همیشه سلامت وعمر طولانی داشته باشدمیشه تلفن آقای هاشمی رو داشته باشم وازشون تشکر کنم** کاش برنج ارزون میشد وراحتر می توانستیم بخریم واستفاده کنیم****

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *