برنج

برنج محلی شمال با عطر خوب و قد بلند

خرید برنج هاشمی فوق اعلا

برنج محلی شمال از اقسام مختلف برنج طارم ایرانی و صدری ایرانی جزو بهترین و پر فروش ترین محصولات برنج و با کیفیت ترین آنها محسوب می شوند.

برنج محلی شمال

برنج شمال

کشت و تولید برنج در استان های شمالی ایران (گیلان، مازندران، گلستان) سابقه ای طولانی دارد که باعث شده است فرهنگ بسیاری از مردم در این منطقه با برنج شمال گره بخورد. از دیرباز شالیزارهای برنج در شمال ایران محل تولید برنج های مرغوب ایرانی بوده است و کشاورزان زیادی در این مناطق از محل تولید برنج درآمد کسب می کنند. اقتصاد کشاورزی در مناطق شمالی کشور بر تولید برنج و مرکبات به عنوان پایه های اصلی تولید در این مناطق وابسته است. وجود صنایع مختلف تبدیلی برنج در شمال کشور باعث اشتغال بسیاری از مردم در این حوزه شده است.

برنج محلی شمال

معرفی برنج طارم از انواع برنج ایرانی
برنج طارمی و طارم هاشمی از بهترین نوع برنج ایرانی به حساب می آید. کیفیت بالا، طعم و بوی عالی و خوش پخت بودن برنج طارم زبان زد خاص و عام است. برنج طارم به خوبی قد می کشد و دانه هایی روشن و کشیده دارد. طارم هاشمی در گیلان کشت داده می شود.

برنج طارم یک خانواده شلوغ و پر جمعیت است. خانواده ای که حداقل ۱۰ فرزند دارد. این نام به انواعی از برنج های مرغوب و خوش پخت اطلاق می شود  که کاشت آنها علاوه بر مازندران ، در اکثر مناطق شمال کشور یعنی روستاهای گیلان و گلستان هم رایج است.
طارم عطری محلی مازندران یا هاشمی ، یکی از اعضای خانواده پرجمعیت طارم است که به خاطر عطر و طعم و مشتری پسندی در کنار عملکرد بیشترش نسبت به طارم محلی در سال های اخیر با شکست طرح توسعه ارقام پرمحصول به کشت اصلی شالیزارهای مازندران تبدیل شده است.

ارقام دیگری چون خزر ، بی نام ، ندا ،

آنچه که هویت برنج مازندران را تشکیل می دهد و طی این سال ها به خاطر شلوغ شدن خانواده برنج طارم و ظهور ارقام پرمحصول فراموششده ، ارقام طارم قدیمی و محلی مثل سنگ طارم است که امروزه در هیچ فروشگاهی یافت نمی شود و بذر آن در اراضی شالیزاری کشت نمی شود.

برنج محلی شمال

خرید و فروش عمده برنج شمال

کارخانه های شالی کوبی در شمال ایران را می توان از مهم ترین مراکز سنتی خرید و فروش عمده برنج در شمال کشور برشمرد. بسیاری از کشاورزان که دسترسی مستقیم به بازار های فروش را ندارند محصول خود را پس از برداشت و سفید کردن در این مراکز نگه داری کرده تا توسط این مراکز به فروش برسد. البته کشاورزانی هم با استفاده از معتمدین خود در شهرهای بزرگ اقدام به فروش عمده برنج خود می کنند. بازار باسکول به عنوان راهی آسان برای خرید و فروش عمده برنج های شمال با ایجاد ارتباط مستقیم با فروشندگان و کشاورزان برنج به شما این امکان را می دهد که به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به خرید نمایید و از میان هزاران محصول برنج، بهترین قیمت و کیفیت را پیدا کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *