برنج

برنج طارم شمال ارزان و اقتصادی

برنج اصل شمال

برنج طارم شمال برنجی اقتصادی و ارزان سبت به برنج‌های گران قیمت شمال ز جمله استان‌های مازندران و گیلان می‌باشد درست است که برنج شمال ا برنج طارم برنج‌هایی هستند که در رده برنج‌های ایرانی و با قیمت بالاتر از برنج‌های خارجی ی‌باشند اما کیفیت بالای این محصولات به همراه قیمت متناسب با کیفیت آنها باعث شده که مشتریان خاص خودشان را در بین مصرف کنندگان ایرانی داشته باشند.

برنج طارم شمال

برنج طارم شمال کشت اول

برنج طارم برنجی سنتی است که خاستگاه اولیه آن شهر طارم استان زنجان ی‌باشد این برنج ابتدا ر این شهر کشت می‌شد و بذر آن ه شالیزاره‌های کشاورزی استان مازندران و گیلان راه یافت بعد از کشت این محصول و مشاهده کیفیت بی‌نظیر این محصول و پخت بسیار بالای آن کشاورزان مازندرانی و گیلانی تصمیم گرفتند که به کشت این محصول ادامه دهند و آن را به عنوان بذر اصلی کشت سالانه در نظر بگیرند.

در سال‌های دور این برنج تنها به صورت ک کشت انجام می‌شد اما در سال‌های اخیر که کشت برنج با ماشین آلات کشاورزی انجام می‌شود و سهولت در کار کشت برنج داریم به صورت کشت دوم نیز انجام شده و محصول ی‌نظیر برنج کشت دوم نیز به محصولات برنج شمال اضافه شد.

اما برنج کشت اول طارم شمال با خصوصیات خیلی خوب و میزان درصد خلوص بالا ا کیفیت دانه‌های قلمی و قد بلند دانه‌های این محصول که بعد از پخت ۲ الی ۳ برابر شده  ظاهر زیبا و مجلسی به آن می‌بخشد گل سرسبد سفره رنگین هر ایرانی را به خود اختصاص داده است.

برنج طارم شمال

برنج طارم شمال کشت دوم

همانطور که در پاراگراف قبلی توضیح داده شد برنج طارم اصل شمال به صورت دو کشت نجام می‌شود که کشت دوم بلافاصله بعد از برداشت کشت اول نجام می‌شود و کیفیت برنج کشت دوم طارم شمال همواره بسیار بالاتر از کشت اول بوده است برنج کشت دوم به دلیل اینکه در زمان گرم بودن هوا و تابش ضاعف نور خورشید انجام می‌شود نسبت به کشت اول خصوصیات محصول بالاتری دارد.

زمین‌های شالیزاری استان مازندران تنها زمین هایی هستند که پتانسیل کشت دوباره برنج را دارند در هیچ استان و یا شهرستانی این پتانسیل و قابلیت وجود ندارد که بتوان برنج را به صورت دو کشت و برداشت نمود البته باید ذکر کرد که مینه‌های کشاورزی استان مازندران بسیار غنی بوده و اجازه دو کشت برنج را می‌دهد.

برنج طارم شمال

انواع برنج طارم شمال

برنج طارم شمال انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آن در حال حاضر نج طارم هاشمی می‌باشد انواع دیگر برنج طارم شامل برنج طارم محلی برنج طارم سنگی طارم امراللهی ی‌باشند همه این اقسام طارم کیفیت دانه‌های آنها متفاوت است و طول دانه و شکل و رنگ آنها با هم به صورت جزئی رق می‌کند برنج طارم هاشمی و برنج طارم محلی از نظر رنگ و اندازه دانه مشابه هستند و تنها تفاوت آنها این است که برنج طارم هاشمی کمی سفیدتر و برنج تار و محلی کمی رنگ آن مایل به کرم ی‌باشد

برنج طارم امراللهی با همه انواع برنج تفاوت دارد انه‌های گوشتی و گرد تر دارد نسبت به انواع دیگر اما پخت آن حتی ممکن است بهتر از انواع دیگر باشد عطر آن نیز بسیار فوق العاده است.

برنج امراللهی برنجی است که از بذر آن در بیشتر مواقع برای رنج کشت دوم استفاده می‌شود و بسیار شبیه رنج طارم بی‌نام نیز می‌باشد.

نوع دیگری از برنج طارم نیز وجود دارد که به طارم بی‌نام معروف است ر واقع همان برنج بی‌نام این نوع برنج که بیشتر در مناطق فریدون کنار بابلسر شت می‌شود یک محصول فوق العاده خوب و کاربردی است ه هم برای کشت اول و هم برای کشت دوم استفاده می‌شود برنج بی‌نام دانه‌های گوشتی و روغنی دارد و رنگ آن کمی مایل به کرم نسبت به رنج امراللهی می‌باشد.

دانه‌های این محصول درشت و چاق‌تر نسبت به گونه‌های دیگر طارم هستند.

برنج بی‌نام برنج طارم شمال علی رغم کیفیت خیلی خوب و بالا مت ارزان‌تر و اقتصادی‌تری نسبت به برنج طارم محلی و طارم هاشمی دارد.

برنج بی‌نام و برنج امراللهی از جمله موارد رنج‌های طارم اقتصادی و ارزان نسبت به انواع دیگر هستند و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که به دنبال صرفه اقتصادی بیشتر  خرید مقرون به صرفه هستند می‌باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *