برنج فجر

برنج سوزنی شمال چیست؟

برنج اعلای شمال

برنج سوزنی شمال یا همان برنج شمشیری که در واقع برنج فجر سوزنی نامیده می‌شود یا در برخی نقاط شمال کشور ا شهرستان‌ها به نام برنج شمشیری معروف است این نوع برنج که در واقع همان برنج فجر شمال است برنجی با کیفیت با دانه‌های روغنی و استخوانی می‌باشد این برنج بعد از طبخ بسیار لذیذ و براق و سفید است.

برنج سوزنی شمال

انواع برنج سوزنی شمال

برنج سوزنی شمال انواع مختلفی دارد در هنگام خرید حتماً در دقت داشته باشید ه چه نوع برنج سوزنی یا فجر را خریداری می‌کنید.

انواع برنج سوزنی شمال شامل برنج گرم و سرد می‌باشد.

۱. برنج سوزنی گرم ظاهری تیره‌تر دارد  دانه‌های سوزنی‌تر و باریک‌تری دارد. این برنج در واقع برنج فجر سنتی شمال ی‌باشد که ر سال‌های متمادی در مازندران و گلستان کشت شده است این برنج از نظر کیفیت پخت کیفیت خوبی دارد.

۲. برنج سوزنی سرد ظاهر بسیار بهتری نسبت به برنج سوزنی گرم دارد انه‌های این برنج بسیار روشن شفاف  همچنین سوزنی می‌باشد اما از لحاظ خصوصیات پخت و یفیت دانه‌های آن بیشتر ه برنج هاشمی شبیه می‌باشد.

این برنج انه‌های براق و سفید رنگی دارد که آن را از رنج سوزنی سنتی متمایز می‌کند.

برنج سوزنی شمال

طریقه طبخ برنج سوزنی شمال

برنج فجر سوزنی شمال همانند ایر برنج‌های شمال کشور طبخ می‌شوند و نکته مورد توجه در مورد این نوع برنج این است که باید حتماً بعد از طبخ کاملاً مصرف شود  باقیمانده احتمالاً نمی‌تواند در دفعات بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

 

بهترین برنج سوزنی شمال

بهترین برنج سوزنی شمال همان برنج فجر رد می‌باشد که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و این نوع برنج برای طبخ و استفاده در منزل  رستوران‌ها کیترینگ  آشپزخانه‌ها بسیار مناسب است چرا که عطر و طعم بسیار خوبی دارد و از نوع برنج فجر گرم یفیت بهتری دارد و توصیه می‌شود. نوعی دیگر از برنج رنج فجر سوزنی گرگان می‌باشد که ظاهر آن بسیار شبیه به برنج فجر سوزنی گرم می‌باشدبرنج سوزنی شمال

برنج فجر برای پختن چه غذاهایی مناسب است

برنج فجر، با ویژگی‌ها و طعم خاص خود، برای تهیه انواع غذاهای مختلف مناسب است.
از جمله پلوی مرغ، پلوی گوشت، پلوی ماهی و پلوی قیمه. برنج فجر با طعم خود و قدرت جذب عطر و مزه‌های مختلف، پلوها را به طعمی منحصر به فرد می‌رساند.
برنج فجر برای قرار گرفتن در کنار انواع خورشت ها مناسب ترین گزینه است مانند خورشت قیمه، خورشت بادمجان، خورشت لوبیا و خورشت قورمه. برنج فجر با قدرت جذب خوب خورش‌ها، طعم و مزه آن‌ها را تکمیل می‌کند.

برنج فجر سرد را می‌توان برای آماده سازی غذاهایی مثل چلوکباب چلو قیم ه و هر نوع چلو خورشت مورد استفاده قرار داد و از هر نظر بسیار ا کیفیت می‌باشد.

برنج سوزنی شمال

قیمت برنج سوزنی شمال

قیمت این محصول به فاکتورهای متعددی مانند منطقه کشت محصول، فصل برداشت، حجم سفارش، هزینه‌های حمل و نقل و غیره بستگی دارد. لازم به ذکر است که معیارهایی مانند کیفیت برنج، رنگ، میزان دانه‌های شکسته، یکدست بودن، عطر و غیره نیز در قیمت گذاری برنج فجر به صورت مستقیم تاثیر دارد. از جمله مهم‌ترین متغیرهای تأثیرگذار بر روی قیمت برنج فجر می‌توان به میزان عرضه و تقاضا در بازار اشاره کرد.د

ر صورتی‌ که میزان تولید و عرضه این محصول در بازار با کاهش همراه باشد و از طرف دیگر تقاضا برای خرید برنج فجر روند صعودی داشته باشد، قیمت این محصول با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد

در صورتی‌ که میزان تولید و عرضه این محصول در بازار با کاهش همراه باشد و از طرف دیگر تقاضا برای خرید برنج فجر روند صعودی داشته باشد، قیمت این محصول با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد.

قیمت‌ها مچنین در فصل‌های مختلف سال به دلیل اینکه مقدار وجودی برنج متغیر می‌شود ممکن است تغییر کند و مه این‌ها باز بستگی به میزان تولید برنج در آن سال خواهد داشت.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *