برنج

برنج خوشه شمال شیرودی درجه یک مازندران

خرید برنج شمال ایران

برنج خوشه شمال یا همان برنج شیرودی درجه یک مازندران که از ارقام پرمحصول به حساب می‌آید. امروزه به عنوان یکی از محصولات درجه یک مازندران جز جدا نشدنی سفره هر ایرانی هر حساب می‌آید، برنج پرمحصول شیرودی با کیفیت و قیمت مناسبش به عنوان یک یک برنج درجه یک به عنوان جز جدایی ناپذیر سفره ایرانیان تبدیل شده است.

کشت برنج شیرودی با تلاقی دو برنج طارم دیلمانی و برنج خزر ر مازندران انجام می‌شود پرمحصول بودن این نوع برنج نیز به دلیل عداد بیشتر دانه‌ها در هر خوشه و تعداد بیشتر خوشه در یک ریشه و همچنین مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری گیاهان است ظاهر این برنج خوشمزه بسیار شبیه به برنج هاشمی است اما عطر کمتری دارد.

برنج خوشه شمال

برنج پر خوشه شمال برنج شیرودی

این برنج خوشپخت انتخاب اکثر مدیران صنایع غذایی همچون رستوران و تالار است برنج شیرودی درجه یک دارای شرایط طبخ عالی است به طوری که بعد از پخت  می‌کشد و نرم و مرطوب باقی می‌ماند به همین دلیل بهتر است که پلوی این وش خوراک با خورش‌های کلاسیک ایرانی سرو شود پرمحصول بودن و پایین بودن قیمت برنج شیرودی از جمله دلایل پرفروش بودن این رقم از برنج شمال کشور است اگر به دنبال خرید برنج شیرودی محلی و بدون واسطه هستید برنج شیرودی درجه یک مازندران با پخت خوب و کیفیت خوب برنج شیرودی در مجموعه ما به صورت فروش اینترنتی و آنلاین و پاسخگویی در هر ساعت شبانه روز رای شما ارائه می‌شود.

 

فروش برنج شیرودی شمال

فروش این محصول به صورت عمده و تناژ به شهرستان‌ها انجام می‌شود و مشتریان برنج شیرودی شمال خریداران برای رستوران و تالارها و همینطور ادارهجات  دانشگاه‌ها برای مصرف دانشجویان ر نظر گرفته می‌شود.

برنج شیرودی اگر روغنی باشد و کمی درون دست بچربد خیلی بهتر از این است که سفید باشد و حالت چرب نداشته باشد و مشتریان کلا نوع روغنی همه برنج ها را بیشتر می پسندند.

شیرودی اطراف بابل از کیفیت خوبی برخوردار است و نسبت به محصول سایر مناطق مشتری پسندتر است اما وقتی می خواهید برنج شیرودی بخرید باید بسیار دقت کنید.

از آن جایی که مخلوط کردن برنج های خارجی با ارقام پرمحصول باب شده و حجم زیادی برنج خارجی وارد مازندران می شود باید دقت کنید که بتوانید برنج شیرودی خالص و یکدست تهیه کنید.برنج خوشه شمال

قیمت برنج شیرودی امروز

به طور کلی وقتی رونق خرید و فروش بر بازار برنج حاکم باشد قیمت برنج شیرودی نیز بالا می رود و بازار برای این برنج خیلی داغ می شود زیرا اکثر برنج فروش ها که در کارشان تقلب و تخلیط دارند به شدت و با تناژ بالا برنج شیرودی را می خرند تا با برنج هایی مثل هاشمی یا طارم قاطی کرده و روانه بازار کنند درنتیجه داغ بودن بازار بر قیمت برنج شیرودی بسیار تاثیر می گذارد.

برنج خوشه شمال

قیمت برنج شیرودی در بازار

قیمت برنج شیرودی برای معاملات عمده در بازار های دو استان شمالی گیلان و مازندران تعیین می شود و سایر بازار هایی که در آن ها برنج شیرودی به صورت خرده فروشی معامله می شود تحت تاثیر قیمت های تعیین شده در این بازار های بزرگ قرار می گیرند. در استان گیلان بازار های تالش، لشت نشاء، رشت و لولمان هستند که قیمت برنج شیرودی را تعیین می کنند و بزرگ ترین تولید کنندگان برنج شیرودی استان گیلان که شالی این برنج را از مازندران می آورند در منطقه خمام که نزدیک به رشت است و در شهر تالش فعالیت دارند.

 

در استان مازندران نیز قیمت برنج شیرودی توسط تجار فعال در بازار ساری، آمل و بابل تعیین می گردد و در همین شهر ها و شهر های دیگری همچون نکا و جویبار نیز مقدار زیادی برنج شیرودی تولید می شود البته کشاورزان استان گلستان نیز برنج شیرودی کشت می کنند اما حجم شیرودی تولید شده در این استان بسیار کم است و از طرفی تعداد تجار قوی و تعیین کننده در این استان اندک است در نتیجه قیمت برنج شیرودی در بازار ها و کارخانه های گلستان نیز تابع بازار های دیگر است.

 

وقتی برنج های پاکستانی در بازار نباشند بازار برنج پرمحصول شیرودی داغ است و قیمت آن افزایش می یابد و از طرفی وقتی برنج خارجی در بازار زیاد باشد و برنج های ارزان قیمت جنوب کشور هم در بازار باشند بخت شیرودی در بازار می خوابد و قیمت آن زمین می خورد و به پایین ترین حد ممکن می رسد. دانستن این نکات برای تجار برنج شیرودی بسیار لازم و ضروری است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *