برنج

برنج خوب چیه ؟برنج شمال بهتره یا جنوب

پخش برنج شمال

برنج شمال بهتره با برنج جنوب مقایسه دو رقیب سرسخت و انتخابی سخت در بین دو برنج ایرانی. برنج خوب  باید چه خصوصیاتی داشته باشه تا بخریمش؟آیا برنج شمال نسبت به برنج جنوب برتری داره یا خیر؟ معرفی انواع برنج شمال و برنج جنوب

معرفی انواع برنج شمال و ویژگی هایش 

برنج های شمال کشور چه ویژگی هایی دارند آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که برای خرید برنج کدام نوع برنج را بخرید حتما بین اینتخاب برنج ایرانی شمالی و جنوب مردد بوده اید.
و جواب درستی نگرفته اید. خب کافی است برنج شمال و جنوب کشور را خوب بشناسید. برنج های شمال اکثرا دارای کیفیت فوق العاده هستند. علی رغم اینکه برنج های جنوب کشور داراری طرفدارنی هستند و در بین مردم جنوب کشور علاقه مندان بسیاری به آنها وجود دارد. اما بسیاری از روی عادت به مصرف آنها می پردازند.
برنج مناطق شمال کشور دارای خصوصیاتی از قبیل عطر وبو قوی می باشد. و بعد از پخت خوب ری می کند به طوری که می توان میزان ری کردن آنرا در مواردی مثل برنج کشت دوم با برنج های خارجی معروف مثل برنج محسن که خاصیتی جز افزایش قد ندارند و میزان نشاسته بسیار پایین و در نتیجه ارزش غذایی پایین دارند. مقایسه کرد.

برنج شمال خوب پخته می شود و بسیار نرم و باب دندان است و نتیجتا هضم آن بسیار آسان بوده و فرد احساس سنگینی نمی کند.
برنج شمال با کیفیت به اندازه ای خوش طعم است که حتی میتوان آنرا بدون خورش مصرف کرد . بسیار طعم لذیذی دارد.

ر

معرفی انواع برنج جنوب و ویژگی های آن

انواع برنج جنوب می توان به برنج چمپا یا چمپه اشاره کرد که در استان فارس کشت می شود. در بعضی مناطق برنج کامفیروزی نامیده می شود. همانطور که گفته شد این برنج در میان هموطنان جنوبی طرفداران خاص خودش را دارد و عده ای نیز به مصرف این نوع برنج عادت دارند.
این نوع برنج ظاهر چاق دارد و عطر و طعم متوسطی دارد. همینطور لازم به ذکر است که این نوع برنج مانند انواع برنج شمال قد نمی کشد و ری نمی کند.
برنج عنبر بو که در خوزستان هم کشت می شود. همین خصوصیات را دارد و از خانواده چمپا می باشد و همان خصوصیات ظاهری را دارا می باشد.

برنج شمال بهتره یا جنوب

برنج خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد.

حالا با توجه با خصوصیاتی که در بالا ذکر شد تصمیم با خریدار محترم است که چه نوع برنجی انتخاب کند.

  1. لازم به ذکر است که ذائقه افراذ نیز در انتخاب نوع برنج بسیار اهمیت دارد.
  2. برخی افراد بیشتر به شکل ظاهری برنج اهمیت می دهند.
  3. برخی عطر و طعم برنج برایشان مهم است
  4. در حالی که برخی افراد ارزش غذایی برنج و تاثیر بر سلامتی مهم است.

برنج شمال بهتره یا جنوب

برنج شمال بهتره یا برنج جنوب

و با توجه به معیار ها یی که در بالا بحث شد انتخاب های متفاوتی ممکن است وجود داشته باشد.
لازم به ذکر است که همیشه برنج های شمال کشور خوشنام بوده و طرفداران بسیاری دارند و از لحاظ کیفیت از رقیبان خود همیشه پیشی گرفته اند.
بهترین برنج های شمال و  در مجموعه ما سورت شده با بسته بندی های شیک و مناسب برای شما مشتری مشکل پسند مهیا شده برای اطلاعات بیش تر با ما در ارتباط باشید.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *