برنج

خرید برنج طارم استخوانی درجه یک فریدونکنارارزان

یکی از انتخاب های عالی و مورد تایید برای خرید برنج خرید برنج طارم می باشد برنج طارم در بین انواع برنج شمال معروفترین مدل آن می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد و باب دندان خرید برنج طارم محلی, خرید طارم سنگی, خرید طارم دم سیاه و خرید برنج طارم هاشمی در بین مشتریان برنج محبوببت زیادی دارند و علی الخصوص برنج طارم محلی که به واسطه عطر وبوی بی رقیبش شهرت فراوانی یافته است.

برنج طارم از کجا آمده است؟ و انواع آن کدامند؟

خرید برنج طارم

برنج طارم خاستگاه اولیه اش مربوط به شهر طارم زنجان می باشد اگر به شهر زنجان سفر کرده باشید و اگر گذرتان به شهر طارم خورده باشد خواهید دید که شهری خوش آب و هوا و سرسبز می باشد که اولین بار کشت برنج طارم در این شهر انجام شده است بعد ها کشت این محصول بی نظیر به شمال کشور انتقال یافته است و در حال حاضر برنج طارم در شهر طارم خیلی کم کشت میشود و ارقام دیگر در این شهر کشت می شود.

برنج طارم دارای انواع گوناگونی می باشد که از برنج صدری دم سیاه گرفته الی آخر همگی دارای عطر و بو پخت خوبی هستند اما خانواده طارم صدری و طارم محلی (سنگ طارم) معمولا عطر بیش تر و پخت بهتر دارند و خوب قد می کشند.

انواع برنج طارم به قرار زیر می باشد:

  1. برنج طارم محلی (طارم سنگی یا طارم استخوانی)
  2. برنج طارم هاشمی
  3. برنج طارم امیری
  4. برنج طارم دیلمانی
  5. برنج طارم دم سیاه
  6. برنج طارم اهلمی
  7. برنج طارم رشتی
  8. برنج موسی طارم
  9. برنج طارم روشن
  10. بینام ( که گونه ای از برنج طارم است)

همانطور که گفته شد دو الی سه قلم از این انواع برنج جزو نمونه های برتر محسوب شده که شامل انواع زیر است:

  1. برنج طارم هاشمی
  2. برنج طارم محلی
  3. برنج طارم دم سیاه

برنج طارم هاشمی و فرق آن با طارم محلی

خرید برنج طارم

برنج طارم هاشمی در واقع گونه ای از برنج بینام است که اولین بار توسط فردی به همین نام در استان گیلان کشف شده است و از لحاظ خصوصیات ظاهری بسیار به برنج طارم مشابهت دارد و از نظر عطر و بو هم بسیار به هم نزدیک اند.

برنج هاشمی از همه جهات به برنج طارم شبیه است تنها چند تفاوت جزئی با برنج طارم دارد که به آن خواهیم پرداخت.

برنج هاشمی و برنج طارم از لحاظ جنس دانه مقداری با هم تفاوت دارند برنج طارم مقداری کشیده تر از برنج هاشمی میباشد و برنج هاشمی کمی تپل تر است و رنگ آن مقداری کرم تر میباشد.
برنج هاشمی دانه های چرب تر و برنج آن پخت بهتر و لذیذ تری دارد و بسته به سلیقه خریدار است که برنج هاشمی یا طارم را انتخاب نماید.

از فرق های دیگر این دو نمونه می توان به این اشاره کرد که برنج طارم دانه هایی شکننده تر دارد که ممکن است درصد خرد بیشتر داشته باشد.

خرید برنج طارم دم سیاه

خرید برنج طارم

برنج طارم دم سیاه نسبت به انواع دیگر رنج قیمت بالاتری دارد که علت آن را میتوان در کیفیت محصولات و عرضه کم آن به بازار دانست چرا که خانواده صدری عمدتا با راندمان بسیار پایین در زمین کشاورزی کشت می شوند و محصول اندک در مزرعه به بار می آورند و علاوه بر آن کشت این محصول مشکل تر است و زحمت های بیش تری دارد.

خانواده برنج صدری عمدتا در استان گیلان کشت می شود ولی در استان مازندران نیز کشت شده و بفروش می رسد.
برنج دم سیاه صدری بهترین نمونه آن است که بسیار خوب قد میکشد و عطر و بوی بسیار قوی دارد.
میزان قد کشیدن برنج دم سیاه از همه انواع دیگر بیش تر بوده و به اعتقاد برخی بهترین برنج و برنج نمونه می باشد.

خرید برنج طارم

خرید برنج طارم

در مجموع اگر بخواهیم نگاه اجمالی به خرید برنج طارم و ارزش خرید آن بیندازیم با توجه به اینکه این برنج خصوصیات کیفی بسیار بالایی دارد و رنج قیمتی از ۲۵۰۰۰ تومان الی ۳۵۰۰۰ تومان دارد و تنوع گونه هایی که دارد که هر کدام از آنها می توانند درجه کیفی متفاوتی داشته باشند و رنج قیمتی که برای همه افراد قابل خرید و مقرون به صرفه می باشد.

برنج طارم در بین خانواده ها و سفره های ایرانی جای خود را از قدیم الایام باز کرده است و به بهترین برنج ایرانی تبدیل شده است که با قیمت ارزان و مقرون به صرفه و کیفیت عالی می باشد.

خرید برنج طارم به عنوان برنج کیفی و از گونه های برنج گرم در شهر های مختلف کشور ایران و همینطور به عنوان برنج صادراتی محبوبیت ویژه ای پیدا کرده که حتی نه تنها در بین ایرانی ها پر طرفدار است بلکه در اقصی نقاط دنیا به عنوان برنج صادراتی محسوب شده و طرفداران زیادی دارد.

خرید برنج طارم صادراتی

خرید برنج طارم

برنج طارم صادراتی که بهترین نوع برنج طارم برای صادرات همان برنج طارم محلی اعلی شمال می باشد و از بین انواع آن برنج طارم محلی شهر فریدونکنار بسیار مناسب برای این موضوع است چرا که همه فاکتور هایی که یک برنج خوب و با کیفیت باید داشته باشد دارا می باشد.

عطر وطعم بی نظیر که برنج طارم محلی فریدونکنار از همه رقیبان در این امر پیشی گرفته آنرا به بهترین برنج طارم صادراتی مبدل نموده است.

خرید برنج طارم صادراتی در کشور های همسایه ایران نظیر عراق, عربستان, اماران و کشور های اروپایی نظیر آلمان بسیار گسترش پیدا کرده و ارزش غذایی این نوع برنج برای سراسر دنیا مشخص و مصرف آن بسیار رواج پیدا کرده است.

خرید برنج طارم قهوه ای

خرید برنج طارم

 

برنج طارم به شکل برنج طارم قهوه ای و برنج طارم دودی نیز انواع از به اصطلاح فرآورده های برنج طارم می باشند که بسیار در بین مشتریان شناخته شده و در حال گسترش مصرف این محصولات می باشند.
برنج قهوه ای هاشمی به علت خصوصیات و ارزش غذایی بالا به دلیل وجود لایه سبوس بر روی دانه برنج برای رژیم های غذایی خاص و برای افراد بیماری چاقی بسیار مناسب است و از نظر کارشناسان مربوطه بسیار پیشنهاد می شود.

کارشناسان صنایع غذایی معتقدند سبوس موجود در برنج قهوه ای طارم باعث سهل الهضم شدن برنج و لاغری می شود و انواع ویتامین های ضروری بدن از قبیل انواع ویتامین B را برای بدن تامین می کند و علاوه بر آن برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری های گوارشی از جمله سرطان کولون و روده موثر است.

تشخیص برنج طارم اصل از برنج شیرودی

خرید برنج طارم

حقیقتا تشخیص ترکیب برنج طارم و شیرودی کار بسیار سختی است . و ما در اینجا روش هایی را برای شناسایی برنج اصیل از برنج ترکیب شده آورده ایم تا بتوانید مثل یک متخصص آنها را از هم تشخیص دهید .

روش اول

قطعا پختن برنج بهترین روش ممکن است . اگر امکانش را دارید قبل از خرید حتما نمونه ای را بپزید البته این را در نظر داشته باشید نمونه برنج را از سطح کیسه نباشد که معمولا سطح آن را برنج یک دست طارم میریزند. رنج پخته شده طارم اصیل بعد از ۲۴ ساعت همچنان نرم و خوش خوراک میماند . اگر برنج ترکیبی باشد دانه های برنج شیرودی سفت و دانه های طارم نرم هستند .

روش دوم

شکل طاهری برنج طارم محلی و شیرودی در مواردی متفاوت است

  • دانه های برنج طارم از برنج شیرودی ضخیم تر است
  • دانه های برنج سیرودی بلندتر و نازک تر از برنج طارم است
  • برنح طارم یک دست استخوانی و تک رنگ است
  • برنج شیرودی نیز استخوانی است و رنگ کرم رنگی دارد و مغز انتهایی آن سفید است .

آخرین نکته اینکه وقتی دانه های  برنج طارم را زیر دندان آسیاب می کنید عطر شالیزارهای شمال به مشام میرسد که برنج شیرودی اینگونه نیست .

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *