برنج

اسامی برنج مرغوب شمال کشور به همراه قیمت آنها

شمال ایران شامل استان مازندران و گیلان دارای تنوع زیادی در محصولات برنج می باشد اما برنج های مرغوب شمال کشور چه برنج هایی هستند و قیمت آنها در بازار چند است این برنج ها را می توان از کجا خرید؟ مطمئنا شما می توانید بهترین برنج هایی ایرانی و با کیفیت ترین آنها را در شمال کشور پیدا کنید و از طعم و مزه واقعی برنج اصیل ایرانی لذت ببرید اما همیشه باید این نکته برا به یاد داشت که برنج مرغوب شمال کشور تنها از مراکز معتبر و دارای شناسنامه باید خریداری نمود چرا که فروشنده هایی سود جو در پی فروش محصولات متفرقه با کیفیت پایین می باشند.

برنج مرغوب شمال کشور

برنج مرغوب شمال کشور

برنج های مرغوب شمال کشور از نوع برنج دانه بلند محسوب می شوند علاوه بر اینکه این انواع برنج خوب قد می کشند و جزو ارقام دانه بلند محسوب می شوند برنج ایرانی یک قابلیت و ویژگی ممتاز دیگر دارد به دلیل اینکه خاک مناطق شمال کشور بسیار حاصلخیز می باشد و رطوبت کافی برای کشت برنج محلی را فراهم نموده است برنج ایرانی خاصه برنج شمال لطافت و نرمی خاصی بعد از پخت از خود نشان می دهد و عطر و طعم بی نظیری دارد .

برنج شمال مانند بسیاری از برنج های خارجی که بعد از پخت سفت و خشک هستند نیست و نرمی و لذیذ بودن آن لذت خاصی به برنج شمال می دهد.

حال درجه بندی برنج های شمال بر اساس کیفیت چگونه است بدیهی است که برخی از انواع برنج شمال کیفیتی بیش تر از انواع دیگر دارند.

به صورت کلی ما در شمال کشور دو دسته برنج سرد و گرم داریم برنج های با کیفیت ما از دسته برنج گرم هستند که خصوصیات چشمگیری دارند.

معرفی انواع برنج های مرغوب شمال کشور

برنج مرغوب شمال کشور

برنج صدری در منطقه گیلان کشت می شود و برنج دم سیاه که از لحاظ خصوصیات و عطر و بو و طعم و مزه بسیارعالی است که علاوه بر این نوع برنج برنج صدری انواع دیگری نیز دارد که جزو برنج هایی هستند که با راندمان کشت پایین اما کیفیت بالا می باشند بنابراین قیمت آنها نسبت به انواع برنج دیگر بالاتر است. قیمت آنها از ۳۴۰۰۰ تومان الی ۳۷ هزار تومان به ازای هر کیلو می باشد.

برنج دیگر که از برنج های بسیار پر طرفدار و با کیفیت و خصوصیات برجسته می باشد برنج علی کاظمی که توسط فردی به همین نام کشف شده خصوصیات این نوع برنج بسیار شبیه به برنج طارم است اما عطر قوی تری دارد. برنج علی کاظمی از ۳۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰ تومان می باشد.

برنج بینام کشت دوم به اعتقاد برخی در دسته طارم می باشد که کشت دوم آن با انواع برنج های دیگر از لحاظ پخت و قد کشیدن و عطر و بو رقابت می کند.
برنج بینام به خاطر پخت بسیار عالی و قد کشیدنش بسیار مورد توجه است و تقریبا در بین برنج های مرغوب شمال کشور بی همتاست.

برنج طارم برنجی است که دارای انواع متفاوتی است که بیش از ده نوع برنج طارم داریم انواع طارم محلی, طارم سنگی, دیلمانی, امیری و … شامل آنها می باشد.
برنج طارم سنگی برنجی است که از لحاظ عطر و بو از بقیه هم خانواده ها بش خوش عطر تر می باشد.
در مجموع برنج های طارم به خاطر عطر و بوی شان بسیار معروف هستند و همینطور خوب قد می کشند.

برنج مرغوب شمال کشور

برنج هاشمی که اولین بار توسط فردی به همین نام کشف شده که از خانواده برنج بینام می باشد. و خصوصیات ان بسیار شبیه به برنج طارم می باشد به همین خاطر از مخلوط بذر این دو محصول برنج طارم هاشمی که کیفیت بسیار خوب دارد کشت می شود و بفروش می رسد.ا
انواع برنج طارم و هاشمی قیمت ۳۱۰۰۰ الی ۳۳۰۰۰ تومان دارند و در بازار به فروش خواهند رسید.

لارم به ذکر است قیمت هایی که در بالا گفته شد مربوط به فروش خرده محصولات می باشد و قیمت فروش عمده با توجه به حجم خرید تفاوت دارد که برای استعلام قیمت و قیمت دقیق محصولات می توانید با ما تماس برقرار کنید یا شماره تماس تان را در فرم ما یاد داشت کنید در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *